• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

image.jpg

Är det bara jag eller är tavlan lite brun? Fan ta dig som gjort att jag börjat kika på den här modellen!
Du är den tredje som kontaktat mig med intresse för MK II:an och som nu börjat leta :D
Grå, kanske lite åt brunt.

Angående glaset så är jag inte färdig ännu, det kan bli bättre. Men det går/fungerar men med mineralglas, även om jobbigare och ner jobb!

Finns ett par stycken på Kaplans .I butiken :D. En Racing och en Choklad .
Bitch ;)

Du är den tredje som kontaktat mig med intresse för MK II:an och som nu börjat leta :D
Grå, kanske lite åt brunt.

Angående glaset så är jag inte färdig ännu, det kan bli bättre. Men det går/fungerar men med mineralglas, även om jobbigare och ner jobb!
Haha, du är en trendsättare, missbruka inte det nu bara ;) Härligt att det går att fixa orginalglaset!

Blir superfint. Vad har du för grovlek på papper och pasta? Är det bara med handkraft eller använder du t ex en Dremel?
Började med ett 400 sedan 1000 papper (lyckades inte hitta ett 2000) sedan 10 micron pasta, 3,5m , 1 och 0,5m.
Slipade för hand. Platt papper på stenskiva (köksbänken) lite vatten och håll i klockan. Det gäller att hålla i klockan väl och inte slinta och inte trycka för hårt så att pappret hela tiden är platt och slätt. Diamantpastan med bommulstrasa runt ett finger.
Vara noggran och försiktig. :)

Tillbaka
Topp