• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Office Lumberjack Wednesday...
IMG_20151209_110621.jpg
Precis sån länk jag letar efter till min 1601..:wideyed:

Mycket trevlig. Cal. 88? Letar som en galning efter en i guld i rätt skick till rätt pris. Fått en seriös hangup. Riskerar snart att betala dumma pengar för dåligt skick...
Vet faktiskt inte vilket 8x verk som sitter i, är inte cal 88 vanligare till lite mindre boetter?
Denna är 36,5 exkl krona, lurigt med vintage-IWC.. har sökt som en tok efter likn. min och inte guldboett, inte helt vanlig:/
Sett väldigt snarlik med cal 85.

Vet faktiskt inte vilket 8x verk som sitter i, är inte cal 88 vanligare till lite mindre boetter?
Denna är 36,5 exkl krona, lurigt med vintage-IWC.. har sökt som en tok efter likn. min och inte guldboett, inte helt vanlig:/
Sett väldigt snarlik med cal 85.
Har ju sett cal 88 i boett allt från 33-36mm, men de är ju över huvud taget inte lika vanliga som systermodellen cal 89 (centrumsekund). Så om man har snöat in på att hitta en cal 88, 35-36mm i guldboett med specifik tavla så får man leta ordentligt eller punga ut dyrt.

Den här har inte riktigt "rätt" tavla och visare för mig, men jag skulle nog kunna stå ut ändå...
http://tnr.homestead.com/TheWatchThatNeverGrewOld.html
88_36mm.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp