• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Idag blir det julgransförsäljning. Då behövs en tålig klocka.
Tycker min Svalan Sportsman passar perfekt. PICT9038 (4) - kopia.JPG

Allting går bara man vill :D. Med rätt ref på end links går det. Huruvida man kan byta låset vet jag inte, tycker det verkar som att ena delen av Rolex låsen är nitade. Bäst är väl att använda 78360 till DJ och 91350 till sub. Ordnimg och reda :)
fast nu frågade han om det gick. Inte om ordning och reda

Går utmärkt att byta spänne. Finns dock inte så mycket ekonomi i det om man inte redan har ett. ☺

Längesedan jag kunde posta en klocka här men nu finns det lite vintage igen! :)
image.jpeg

Behöver ett nytt band bara, 18mm honungsfärgat racing sökes eller mottages tips om bra :)
Jag är så gammal att jag haft en ny sådan. Den hade ett svart racingband med 4 hål i var del. Hålen var i sjunkande storlek, från klockan räknat.
Våra egna bandtillverkare kan hjälpa dig, ex. @Anders W och cheepo63. Har erfarenhet av båda, mycket duktiga. AndersW gjorde ett band i honungsfärgad renmocka till mig. Mycket fint. @cheepo63 har jag köpt ett tjockare läderband av, fantastisk kvalitet.
Anders har en hemsida, AWstraps https://awstraps.wordpress.com/

Tillbaka
Topp