Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är magisk!
Den där, alltså...
Zenithfredagsmys
Jävlar vad snyggt.Finstrap till min Eterna Thanks @Rholm !!!
Precis som Fredrik säger, 1603's glasring är borstat stålFinns det nån avgörande skillnad mellan 1601 och 1603?
+1, that's the oneLäste fel, tyckte du skrev ursprungs chefen, vilket iofs stämmer rätt bra Chefig klocka det där!
Nu har jag stirrat nååågra gånger för många på den här bilden. Vad är det för årsmodell? Länken är en riktig deal sealer för mig. Är det originallänk (oyster?)? Jubilee är inte min kopp te har jag insett. Trevlig kväll!Office Lumberjack Wednesday...
Den är från 1978. Original Rolex oyster länk men inte från 1978☺Nu har jag stirrat nååågra gånger för många på den här bilden. Vad är det för årsmodell? Länken är en riktig deal sealer för mig. Är det originallänk (oyster?)? Jubilee är inte min kopp te har jag insett. Trevlig kväll!
Härligt! En sån åker upp på listan för framtida köp. Jag har en submariner från sent 90-tal. Skulle den länken funka?Den är från 1978. Original Rolex oyster länk men inte från 1978☺
Nope. Suben har en oysterlänk visserligen men endlinks är gjord för tjockare boett.Härligt! En sån åker upp på listan för framtida köp. Jag har en submariner från sent 90-tal. Skulle den länken funka?
Så länge du inte har solid end links (vilket det inte borde vara på din sub) så fungerar det i teorin. Det ska egentligen vara referens 78360 på datejust. Då den tar 1,8mm sprintar istället för 2,0 som Submariner kör med. Så det funkar med din länk och datejust ändfästen. Det är även fel spänne på din länk,"men det går" ☺Härligt! En sån åker upp på listan för framtida köp. Jag har en submariner från sent 90-tal. Skulle den länken funka?
Jag har provat. Det blir glapp. Plus helt fel spänne.Så länge du inte har solid end links (vilket det inte borde vara på din sub) så fungerar det i teorin. Det ska egentligen vara referens 78360 på datejust. Då den tar 1,8mm sprintar istället för 2,0 som Submariner kör med. Så det funkar med din länk och datejust ändfästen. Det är även fel spänne på din länk,"men det går" ☺
78360 med 580 end links tror jag mig minnas det är till min 1016 från -78.Jag har provat. Det blir glapp. Plus helt fel spänne.
Tror det ska vara 555 eller 556 endlinks till datejust för att passa perfekt. Men jag kan ha fel..78360 med 580 end links tror jag mig minnas det är till min 1016 från -78.