Aha det är fler än jag som står på kö för att köpa dina klockor @JaxMycket fin.
Hör av dig om du funderar på att låta den vandra vidare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha det är fler än jag som står på kö för att köpa dina klockor @JaxMycket fin.
Hör av dig om du funderar på att låta den vandra vidare.
Den där tavlan ser ju ut som en hel bakterieodlingMin dagens vintage måste ju vara nyförvärvet Omega Seamaster som anlände idag.
Beställt nytt band, service med nytt glas sker när optikern öppnat efter julhelgen. Gillar den fläckiga tavlan.
Må gott
Den där tavlan ser ju ut som en hel bakterieodling
Min säger "God jul och grått nytt hår !"Min dagens vintage måste ju vara nyförvärvet Omega Seamaster som anlände idag.
Beställt nytt band, service med nytt glas sker när optikern öppnat efter julhelgen. Gillar den fläckiga tavlan.
Må gott
Den där är ju väldigt fin och välbevarad. Som kontrast till din kommer en bild med ljus bakgrund som lyfter fram bakterieodlingen ytterligare.Min säger "God jul och grått nytt hår !"
Wohoo.... I dina skor skulle jag konsultera @eriksson850 !Den där är ju väldigt fin och välbevarad. Som kontrast till din kommer en bild med ljus bakgrund som lyfter fram bakterieodlingen ytterligare.
Finns det någon doktor här som kan ställa en diagnos?
Underbar klocka! Är det hammarautomat?Den där är ju väldigt fin och välbevarad. Som kontrast till din kommer en bild med ljus bakgrund som lyfter fram bakterieodlingen ytterligare.
Finns det någon doktor här som kan ställa en diagnos?
Hej på dig,Underbar klocka! Är det hammarautomat?
Om du håller den mot örat och skakar den försiktigt så (ifall det är hammarautomat) så hör du ngt som nästan verkar löst inifrån, ngt som verkar slå av och an. Det min gode herre är kännetecknet för hammarautomatHej på dig,
Ingen aning om vilket monster som döljer sig under boetten. Fick hem den idag och vet inget om klockan mer än att den tilltalade mig direkt.
Tacksam för info om någon vet årtal och urverk...
Har beställt 18 mm smoked grey lädernato från Bulang & Son för att klä upp den lite. Behöver också byta glas för att bli än mer nöjd...
Det låter precis som du skriver. Kul, tack för hjälpen. Är Hammarautomat bra eller dåligt? Vad är det för betäckning på verket? Klockan startade i gång perfekt när jag hämtade ut de på posten.Om du håller den mot örat och skakar den försiktigt så (ifall det är hammarautomat) så hör du ngt som nästan verkar löst inifrån, ngt som verkar slå av och an. Det min gode herre är kännetecknet för hammarautomat
Ericson850 har erbjudit sig att byta glas och gå igenom urverket vilket jag tycker är kanon. Aurum fick 6 eller 8 Bang Olufsen högtalare av mig för ett tag sedan som jag levererade till honom. Fick bra saker tillbaka som uppskattades av familjen. Bra ställe det här, KS...Min är också en hammarautomat, det är ett barn av sin tid helt enkelt
Vet inget om vilket verk som gömmer sig i boetten, men både @eriksson850 och @Aurum vet mycket om vintage Seamasters.
Fasen vad bra ! Det är ju en liten nackdel när man bor mitt ute i Atlanten på en liten förblåst ö, man träffar inte så många andra KS:are. De jag har träffat har dock vart synnerligen sympatiskaEricson850 har erbjudit sig att byta glas och gå igenom urverket vilket jag tycker är kanon. Aurum fick 6 eller 8 Bang Olufsen högtalare av mig för ett tag sedan som jag levererade till honom. Fick bra saker tillbaka som uppskattades av familjen. Bra ställe det här, KS...
Jag har varit i dina trakter och fiskat. I det läget är jag avundsjuk på dig. Vilket fiske... Grymt!Fasen vad bra ! Det är ju en liten nackdel när man bor mitt ute i Atlanten på en liten förblåst ö, man träffar inte så många andra KS:are. De jag har träffat har dock vart synnerligen sympatiska
Har för mig att detta är din årgångsklocka (-66?)Klocka och dryckjom !
Hehe, jag hade faktiskt helt glömt av denna skönhet ! Nope, jag är en '73:a.Har för mig att detta är din årgångsklocka (-66?)
Alltid nöjd när den sitter på armen!
Själv född -70. Letar efter årsklocka, sugen på Red Sub... Under tiden stillar jag beroendet med andra klockor...Hehe, jag hade faktiskt helt glömt av denna skönhet ! Nope, jag är en '73:a.
Men det stämmer att jag masade på dig om att utifalatt så var jag intresserad !
Det är jag fortfarande vid sidan av vägen