• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Zodiac Aerospace GMT Automatic
image.jpeg

Senast ändrad:
Underbar klocka! Är det hammarautomat?
Hej på dig,
Ingen aning om vilket monster som döljer sig under boetten. Fick hem den idag och vet inget om klockan mer än att den tilltalade mig direkt.
Tacksam för info om någon vet årtal och urverk...
Har beställt 18 mm smoked grey lädernato från Bulang & Son för att klä upp den lite. Behöver också byta glas för att bli än mer nöjd...

Hej på dig,
Ingen aning om vilket monster som döljer sig under boetten. Fick hem den idag och vet inget om klockan mer än att den tilltalade mig direkt.
Tacksam för info om någon vet årtal och urverk...
Har beställt 18 mm smoked grey lädernato från Bulang & Son för att klä upp den lite. Behöver också byta glas för att bli än mer nöjd...
Om du håller den mot örat och skakar den försiktigt så (ifall det är hammarautomat) så hör du ngt som nästan verkar löst inifrån, ngt som verkar slå av och an. Det min gode herre är kännetecknet för hammarautomat :)

Om du håller den mot örat och skakar den försiktigt så (ifall det är hammarautomat) så hör du ngt som nästan verkar löst inifrån, ngt som verkar slå av och an. Det min gode herre är kännetecknet för hammarautomat :)
Det låter precis som du skriver. Kul, tack för hjälpen. Är Hammarautomat bra eller dåligt? Vad är det för betäckning på verket? Klockan startade i gång perfekt när jag hämtade ut de på posten.

Min är också en hammarautomat, det är ett barn av sin tid helt enkelt :)
Vet inget om vilket verk som gömmer sig i boetten, men både @eriksson850 och @Aurum vet mycket om vintage Seamasters.
Ericson850 har erbjudit sig att byta glas och gå igenom urverket vilket jag tycker är kanon. Aurum fick 6 eller 8 Bang Olufsen högtalare av mig för ett tag sedan som jag levererade till honom. Fick bra saker tillbaka som uppskattades av familjen. Bra ställe det här, KS...

Ericson850 har erbjudit sig att byta glas och gå igenom urverket vilket jag tycker är kanon. Aurum fick 6 eller 8 Bang Olufsen högtalare av mig för ett tag sedan som jag levererade till honom. Fick bra saker tillbaka som uppskattades av familjen. Bra ställe det här, KS...
Fasen vad bra ! Det är ju en liten nackdel när man bor mitt ute i Atlanten på en liten förblåst ö, man träffar inte så många andra KS:are. De jag har träffat har dock vart synnerligen sympatiska :)

Hehe, jag hade faktiskt helt glömt av denna skönhet ! Nope, jag är en '73:a.
Men det stämmer att jag masade på dig om att utifalatt så var jag intresserad !
Det är jag fortfarande vid sidan av vägen :)
Själv född -70. Letar efter årsklocka, sugen på Red Sub... Under tiden stillar jag beroendet med andra klockor...
Har en fattigmans omega från -70 men det räcker inte...
image.jpg

Tillbaka
Topp