• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vilken koll du har då :) Sett den förut eller bara en känsla?

IMG-20151221-WA0005.jpg
Har hållt den i handen och försökte ropa hem den på auktion i lund. Vann tyvärr inte den så fick nöja mig med min KS istället. Köpte du den i malmö?

Idag har jag använt denna Chronometer från Viking.
Klockan är ca. 70 år och går inom cosc efter en service för 6 mån sedan.
Verket är från Alpina.
Jag tycker mycket om länktypen som sitter på. Nuvarande länk är för liten, kanske någon har en sådan med 18 mm fäste mot klockan?
Länken måste vara minst 15 cm från fäste till fäste.
Denna klocka visar varför jag älskar äldre vintageur.
Fint urverk, god kvalitet på tavla och visare. Vidare är formgivningen tilltalande och storleken på denna är fina 30 mm.
Jag byter nu till svart perlon, har svårt för glipor mellan länk och bandhorn.
Tjipp!
PICT9067 (2).JPG

Dio diggare ;) Du vet väl om att du kan få reda på exakt när din klocka blev tillverkad här:
https://www.omegawatches.com/planet-omega/heritage/extract-of-the-archives/?no_cache=1
Dio är enligt mig DEN bästa rösten inom hårdrock/metal ever, så det så! Dessutom, jag vill ju ha en sub, och nog rimmar det ganska bra med en sub och en helig dykare..? ;) Är nog för övrigt den artist jag grämer mig mest över att jag aldrig fick se uppträda live innan han vandrade vidare :(
Har tänkt kolla upp det där faktiskt! Måste bara få tummen ur/hinna till en urmakaren och få öppnat boetten på de två jag vill kolla upp!

Dio är enligt mig DEN bästa rösten inom hårdrock/metal ever, så det så! Dessutom, jag vill ju ha en sub, och nog rimmar det ganska bra med en sub och en helig dykare..? ;) Är nog för övrigt den artist jag grämer mig mest över att jag aldrig fick se uppträda live innan han vandrade vidare :(
Har tänkt kolla upp det där faktiskt! Måste bara få tummen ur/hinna till en urmakaren och få öppnat boetten på de två jag vill kolla upp!
Introt till den låten är magiskt :) Älskar den varje gång jag hör den:heart:. Holy diver alltså.

Tillbaka
Topp