• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Min Jumbo. Detta är första refen av Royal Oak 5402, serie D. Då det varken står någon ref. på boetten eller inuti klockan är det svårt att veta. Först trodde jag att det var en 15002 från sent 80-tal men nu vet jag bättre. Klockan ropade jag hem på en pantauktion oförskämt billigt men jag visste väldigt lite om den. Steg efter steg har jag luskat ut, lärt mig mer och fått berättat om klockan. Nu senast på Watchout i Grands Spegelsal träffade jag en man från Audemars Piguet i Schweiz som blev nyfiken på klockan och bad få titta på den. Han hade varit med på den tiden de utvecklade Royal Oaken och kunde berätta att denna var från ca 1975-76 och hade den första tavlan med mindre rutmönster och första orginallänken. Mycket trevlig! :happyhappy:
Jag skall försöka sätta mig ner någon dag när jag har tid och skriva ordentligt kring klockan.

KnIIkXM.jpg

Tillbaka
Topp