Fin, är det originaltavlan? Vet du ungefärligt årtal?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Några detaljer jag regerade på, tavelfärgen, lilla avvikelsen i centerring på index/hårkors, lysmassa på visarna men inte på tavla, linjen som går genom loggan, lite tjock logga samsa tt metallen i indexen ser oförskämt fräsch ut om man jämför med visare. Sedan är ju denna metalllogga liiiite senare än 50-tal skulle jag tro. Men såg att de finns andra:Jag är inte så duktig på att se ifall den är original. Texten på urtavlan ser bra ut i mina ögon, tittade med lupp också och såg inget jag kunde anmärka på. Årtal skulle gissa så kanske sent 50-tal.
Är det något du anmärker på?
Det var ett tag sen den här fick lite handledstid.
Några detaljer jag regerade på, tavelfärgen, lilla avvikelsen i centerring på index/hårkors, lysmassa på visarna men inte på tavla, linjen som går genom loggan, lite tjock logga samsa tt metallen i indexen ser oförskämt fräsch ut om man jämför med visare. Sedan är ju denna metalllogga liiiite senare än 50-tal skulle jag tro. Men såg att de finns andra:
http://www.ebay.com/cln/benjaminclymer/hodinkees-vintage-watch-picks-april-14/91177128012
Är långt ifrån säker på något därför jag blev intresserad och undrade om du visste mer?
Jäklar! Riktigt fin, haft den länge? Har inte sett den förut
Några detaljer jag regerade på, tavelfärgen, lilla avvikelsen i centerring på index/hårkors, lysmassa på visarna men inte på tavla, linjen som går genom loggan, lite tjock logga samsa tt metallen i indexen ser oförskämt fräsch ut om man jämför med visare. Sedan är ju denna metalllogga liiiite senare än 50-tal skulle jag tro. Men såg att de finns andra:
Va gjorde vi utan Aurum. Dina fina analyser har jag följt i många år, alltid stringent o kamratlig ton. Håller med dig, men det är ditt argusöga som styr.
Pesonligen så tycker jag den här modellen är sååå fin, jag skulle handla en till mig i nästan vilket skick som helst. Fast vi snackar
Real Swiss Made. För mig har nog tåget gått på en Piaget Altiplano.... Därför blir jag glad när jag ser den rena fina formen, och så
hårkors, Smaskens enlig mig.
http://www.ebay.com/cln/benjaminclymer/hodinkees-vintage-watch-picks-april-14/91177128012
Är långt ifrån säker på något därför jag blev intresserad och undrade om du visste mer?
Skönt mögel! MN-band? Var har du nosat upp det? @Scaramanga?
Mögeldeluxe
Skönt mögel! MN-band? Var har du nosat upp det? @Scaramanga?
Jag brukar ha en sengångares tålamod, men nu börjar det bli svårt...Ge dig till tåls!