• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tillbaka efter en sväng hos några andra KS:are. Tack @Weasel för att jag fick köpa tillbaka den :)

image.jpeg

DSC_1319.JPG

Morfars gamla Certina. Lämnade den hos urmakare för två år sedan, fick tillbaka den nyservad och grann. Tyvärr började den stanna ibland, alltid på samma ställe. Gick tillbaka, han fixade med den, trodde att glaset var fel och sekundvisaren tog i därför. Han hade micklat med visarna och trodds att den skulle gå, annars fick jag komma tillbaka för glasbyte. Naturligtvis stannade den nästa dag. La undan den. Tiden gick, klockintresset växte, lärde mig fixa med klockor själv. Tog loss glaset ikväll, mätte upp det men allt stämde. Dessutom var det ordentligt repigt innan, så det kunde inte vara anledningen. Efter tre timmars fippel hittade jag felet. En skruv till tavelfoten var lös, när klockan kom i ett visst läge stannade den. Två års klockångest borta! Tror det är mitt bästa klockmoment hittills. :)

Tillbaka
Topp