Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken märkning ?Omega från -54 om jag förstått märkningen (14) rätt!
Intressant. Verkar vara en EXAKT likadan som den jag postade igår, minus min pheta patina.Omega från -54 om jag förstått märkningen (14) rätt!
Vilken märkning ?
Intressant. Verkar vara en EXAKT likadan som den jag postade igår, minus min pheta patina.
/Söder
Serienummer brukar nästan alltid stå på verket. Däremot står referensnumret på boettens baklock . Vad står det för nufror på baksidan? Står det typ 14700 eller nåt sånt?Sorry kanske var lite otydlig, menade såklart klockans serienummer när det gäller årtal på insidan av boetten.
http://chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html
Ja precis, fel igen. Var referensnumret jag var ute efter. 14603 står det.Serienummer brukar nästan alltid stå på verket. Däremot står referensnumret på boettens baklock . Vad står det för nufror på baksidan? Står det typ 14700 eller nåt sånt?
Härlig histioria! Njut av din farfars klocka. Det är underbart med gamla Omegor! Välkommen till forumet!Första inlägget. Omega från -54 med cal 266 ref 2791.
Allt är original förutom krona och glas. Här med ett oxblodsrött originalläderband från Omega samt original buckle.
Inköpt av farfar på 50-talet. Troligen använts dagligen på fältet. Efter hans död låg den länge i kassaskåp hos farmor. Vid ett inbrott för några år sedan, 2-3 år, stals kassaskåpet. Ca 2 år senare hör polisen av sig och säger att det där kassaskåpet som stals, hade återfunnits (dagen efter inbrottet) och sedan bara blivit kvar på stationen utan att vi blivit kontaktade.
Jag fick då ta del av denna klocka och har sedan dess servat den och den används nu av mig.
/Söder
Vacker klocka!Lemaniakrono idag.
Tack! Gillar den skarpt.Vacker klocka!
Ljuvlig rackare det där!!Ännu en Yema i samlingen... Denna gång en Superman som jag fick kämpa mig till på tratten. Riktigt cool med skiftande metallicblå urtavla och perfekt patinerade visare/index. Saknar dock bezellåset.... om nån har ett till övers köper jag det gärna
Den såg riktigt, riktigt trevlig utGlider in lätt och elegant under skjortan...
Riktigt riktigt läcker !!!!En DeSotos till