• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Vabbar med flingan

image.jpeg

image.jpeg
Några snabba bilder till på nyförvärvet :) Som jag förstått det så är den lilla numreringen C2505 osv. från Schweiziska armen. Sen vet jag inte om namnet graverats från början eller senare, troligast är väl senare. Glaset är lite mjölkigt så den ska in på service vad det lider men annars är skicket riktigt bra.
image.jpeg

Mitt första inlägg här på forumet, bortsett från min korta presentation, hamnar här hos er i Vintagedelen.
Bjuder på ett gäng bilder på min Harwood, som om inte alltför länge borde fylla 100 år. Klockan bör vara tillverkade under 1920-tal. Tillverkaren, John Harwood, var den första att använda sig utav automatiska urverk i armbandsur.

Tyvärr går klockan inte i dagsläget, så om ni har bra tips på vart man skulle kunna vända sig för hjälp med detta i Stockholmsområdet... Hojta gärna till!

Här finns läsning om märkets historia, för den historieintresserade.
IMG_3474.jpg
IMG_3462.jpg IMG_3467.jpg IMG_3469.jpg IMG_3475.jpg

Champagneflaskan är lika gammal den ;)

/ E

Har du någon källa på det? Som jag uppfattat saken betyder siffrorna att klockan sålts på den schweiziska marknaden.

Hmm, inte annat än säljaren som är känd på chronotrader/onthedash. Men jag kan ha missuppfattat vad som hade med militären att göra. Det finns en märkning på insidan av locket också. Måste dubbelkollas! Tack för att du uppmärksammade mig på det.

Tillbaka
Topp