• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Hmm, inte annat än säljaren som är känd på chronotrader/onthedash. Men jag kan ha missuppfattat vad som hade med militären att göra. Det finns en märkning på insidan av locket också. Måste dubbelkollas! Tack för att du uppmärksammade mig på det.
Jag har liknande markeringar på en av mina klockor och enligt Richard C ska det som sagt betyda att klockan sålts i Schweiz. Hade kanske varit mer spännande med en militär anknytning. "Stans" är för övrigt en ort i Schweiz.

Mitt första inlägg här på forumet, bortsett från min korta presentation, hamnar här hos er i Vintagedelen.
Bjuder på ett gäng bilder på min Harwood, som om inte alltför länge borde fylla 100 år. Klockan bör vara tillverkade under 1920-tal. Tillverkaren, John Harwood, var den första att använda sig utav automatiska urverk i armbandsur.

Tyvärr går klockan inte i dagsläget, så om ni har bra tips på vart man skulle kunna vända sig för hjälp med detta i Stockholmsområdet... Hojta gärna till!

Här finns läsning om märkets historia, för den historieintresserade.
IMG_3474.jpg
IMG_3462.jpg IMG_3467.jpg IMG_3469.jpg IMG_3475.jpg

Champagneflaskan är lika gammal den ;)

/ E
Välkommen! Grym liten klocka. Är det originalremmen tro? o_O

Edit: är det vin i flaskan?

Jag har liknande markeringar på en av mina klockor och enligt Richard C ska det som sagt betyda att klockan sålts i Schweiz. Hade kanske varit mer spännande med en militär anknytning. "Stans" är för övrigt en ort i Schweiz.

"Stans" hade jag listat ut men sen är det mer oklart :) Har mailat säljaren som lovat återkomma med beskrivning så fort han kommit hem, han är Schweizare så förhoppningsvis har han lite koll. Men men, egentligen ingen stor sak för min del. Men visst, lite roligt hade det väl varit med militär anknytning.

"Stans" hade jag listat ut men sen är det mer oklart :) Har mailat säljaren som lovat återkomma med beskrivning så fort han kommit hem, han är Schweizare så förhoppningsvis har han lite koll. Men men, egentligen ingen stor sak för min del. Men visst, lite roligt hade det väl varit med militär anknytning.
Jag har också ett "C" på min klocka men sen är siffrorna helt olika så det är ju naturligtvis möjligt att olika siffror betyder olika saker. Dessutom finns det inga siffror på insidan av boettlocket på min klocka så det kan ju även vara där den militära kopplingen finns i så fall.

Har ju en förkärlek till mögliga subbar :)
1.2 milj 5513 i väldigt trevligt skick. Så fort solen visar sig så blir det fotografering :)
Tavlan är tropiskt brun med orangea stick.
Fint case och matchande 7206 länk precis som jag gillar det.
image.jpg

Ett svartbrunt insert vore nåt :)
Riktigt tuff! Om du har tråkigt och/eller verkligen vill ha ett brunt vridringsinlägg kan du lägga in ett svart i ugnen. Blir lite metallic-flake-aktigt men brunt blir det. Har sett att någon av hardcore-samlarna/säljarna har levt med ett bakat iaf.

Mitt första inlägg här på forumet, bortsett från min korta presentation, hamnar här hos er i Vintagedelen.
Bjuder på ett gäng bilder på min Harwood, som om inte alltför länge borde fylla 100 år. Klockan bör vara tillverkade under 1920-tal. Tillverkaren, John Harwood, var den första att använda sig utav automatiska urverk i armbandsur.

Tyvärr går klockan inte i dagsläget, så om ni har bra tips på vart man skulle kunna vända sig för hjälp med detta i Stockholmsområdet... Hojta gärna till!

Här finns läsning om märkets historia, för den historieintresserade.
IMG_3474.jpg
IMG_3462.jpg IMG_3467.jpg IMG_3469.jpg IMG_3475.jpg

Champagneflaskan är lika gammal den ;)

/ E
Kul! Har också en halt Harwood i lådan, vad är det för fel på din?

Kul! Har också en halt Harwood i lådan, vad är det för fel på din?
Ska iväg på ett besök med den idag och hoppas kunna få svar på vad felet är, återkommer om jag får klarhet i det. Som det är nu så verkar den inte gå alls trots att jag bär den på armen och "den röda ringen" står i rätt läge, men ibland då jag tittar till den en stund efter att den vart uppe ur lådan så kan jag svära på minutvisaren rört på sig. Hoppas att det inte är något större fel:)

Tillbaka
Topp