• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Huguenin Freres

2a70aaa2-f62d-4a8c-8aa6-2e50812cf943_zps5poq07az.jpg
Detta är precis orsaken till att man knappt vågar vistas i den här delen av forumet! Så galet jävla fin! Ett omedelbart habegär i kombination med obefintlig kunskap är ett skottsäkert recept för trubbel:woot:
Eh, var hittar man en sån?:rolleyes:

Ja det skulle vara kul!
Skulle vara nice med en tidsenlig och korrekt oysterlänk också!!!
Jag har dock ingen aning om vilka end links eller armband som gäller då...
Kan bli ett kostsamt projekt :( Insert från före 1970 går ju för hutlösa pengar och vikta 9315 oyster likaså. Vet ej år på din om det ska va nitat oyster blir det ännu dyrare. Är det Gripenbros gamla?

Kan bli ett kostsamt projekt :( Insert från före 1970 går ju för hutlösa pengar och vikta 9315 oyster likaså. Vet ej år på din om det ska va nitat oyster blir det ännu dyrare. Är det Gripenbros gamla?
Jag köpte den av honom iaf!
Min är enligt utsago från 67'
Har du någon ungefärlig siffra på länk och insett?

Jag köpte den av honom iaf!
Min är enligt utsago från 67'
Har du någon ungefärlig siffra på länk och insett?
Tror MK3 insert eller MK2 long 5 på en MF från 67. Vad säger @theargonaut ? Här finns en tråd med länkar och bilder på varianter:
https://klocksnack.se/threads/inserts-till-rolex-när-var-och-hur.36098/
Vet inte om den vikta 9315 hade kommit då eller om det är nitad som gäller. Har dålig koll på de nitade referenserna men @Per kanske vet?
Då har den klockan varit hemma hos med när @Weasel ägde den :) Den är schysst!

Tror MK3 insert eller MK2 long 5 på en MF från 67. Vad säger @theargonaut ? Här finns en tråd med länkar och bilder på varianter:
https://klocksnack.se/threads/inserts-till-rolex-när-var-och-hur.36098/
Vet inte om den vikta 9315 hade kommit då eller om det är nitad som gäller. Har dålig koll på de nitade referenserna men @Per kanske vet?
Då har den klockan varit hemma hos med när @Weasel ägde den :) Den är schysst!
Personligen så mk2 och 7206 eller C-I -67. Men det vore ingen katastrof med lite senare vikt 9315 och ett mk3. Då blir det ganska så mycket billigare.

Tillbaka
Topp