• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Plongeurs Professionels..
image.jpeg

Tack @vaniljglass !

Plongeurs Professionels..
image.jpeg

Tack @vaniljglass !
Grattis, en klassiker och sommarklockan nr 1!
Se nu till att skaffa en våtdräkt med revärer men viktigast av allt en röd pirka (stickad mössa). Looken är komplett då.
Jacques;
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Eller bär klocka och pirka till smoking, ännu koolare! Här Steven Zissou (Bill Murray) från Wes Anderssons suveräna film "The life aquatic with Steven Zissou" som är en fiktiv dramadokumentär/pastisch på just Costeau.
image.gif
image.jpeg

Ok, nu spårade jag kanske ut lite men det är vad en sådan klassisk Ploprof väcker för känslor i mig. Grattis igen! ;)

Se nu till att skaffa en våtdräkt med revärer men viktigast av allt en röd pirka (stickad mössa). Looken är komplett då.
Jacques;
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Eller bär klocka och pirka till smoking, ännu koolare! Här Steven Zissou (Bill Murray) från Wes Anderssons suveräna film "The life aquatic with Steven Zissou" som är en fiktiv dramadokumentär/pastisch på just Costeau.
image.gif
image.jpeg

Ok, nu spårade jag kanske ut lite men det är vad en sådan klassisk Ploprof väcker för känslor i mig. Grattis igen! ;)
Underbart inlägg! Om man bortser från ploppen, hur coolt bär han inte Marinemastern då? :cigar:

Jacques;
image.png
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.gif
image.jpeg

Inspirerande!
Blir både sugen på pirka och att börja dyka av ditt inlägg:)
Tack mannen!

Underbart inlägg! Om man bortser från ploppen, hur coolt bär han inte Marinemastern då? :cigar:
Den mannen, den mannen... Dykning, äventyr, pionjär, mössan, klockorna (många dykarklockor blev det! Diverse Omega, Doxa, något franskt märke och säkert många fler!), kvinnorna (ingen aning egentligen om kvinnor/na men jag bara förmodar eller antar, känns som så borde vara fallet). Fasiken, nu blev jag sugen på att dra neråt Rivieran och dyka lite. "Det stora blå" av Luc Besson är en annan härlig dykfilm, men fridykning då. Där är väl klockan en svart Citizen Aqualand "Enzo" efter ena huvudpersonen Enzo Molinari (Jean Reno)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kolla där, en pirka med!
V.s.b. En kool kille bär en pirka i sommar!

Den mannen, den mannen... Dykning, äventyr, pionjär, mössan, klockorna (många dykarklockor blev det! Diverse Omega, Doxa, något franskt märke och säkert många fler!), kvinnorna (ingen aning egentligen om kvinnor/na men jag bara förmodar eller antar, känns som så borde vara fallet). Fasiken, nu blev jag sugen på att dra neråt Rivieran och dyka lite. "Det stora blå" av Luc Besson är en annan härlig dykfilm, men fridykning då. Där är väl klockan en svart Citizen Aqualand "Enzo" efter ena huvudpersonen Enzo Molinari (Jean Reno)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Kolla där, en pirka med!
Kvinnorna var givna. Och det stora blå är för härlig! Fantastisk film om man vill drömma sig bortåt Medelhavet, värme, ståndsmässiga mödrar och oerhörda prestationer. Oj, så trevligt!

Kolla där, en pirka med!
"Find me the French man..".. Le Grand Bleu, en av mina absoluta favoritfilmer!
Måste ses snart igen, med Plopp på armen och pirka på huvudet:)

Tillbaka
Topp