• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt i klocklådan, en Helvetia Waterstar!
20160511_163226-01.jpeg

Nyinkommen 30-tals (?) Longines i 14K. Cal 23. Nytt ödleband på. Ordentligt blånerade visare. Anonym, troligen renoverad tavla för länge sedan. 30x30mm. Bra sol och sommarklocka!
Om någon vet något mer så får ni gärna fylla på! #nofilter
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Haha! Storleken är inte allt. Skön stil.

Jag, som gillar 1700-talet,
20160207_182936.jpg
bidrar med en Mathias Cullberg, gjord i Gamla stan under III Gurras femte eller sjätte regeringsår, ett fickur således här en bild av verket. Nej, den är inget vardagsur, men ligger snett under tangentbordet i sin lilla blå ask. Själv har jag PLO co-axial till vardags som tyvärr ger en stor ring på handleden av boettemblemet.

Var det en kort tid för dig? Tog som sagt ett par år för mig att mjukna upp och ett tag att förstå att XL existerade. Tycker de blir rätt olika på handleden faktiskt.
Hade den nog i åtta år, tror jag. Kanske nio... Minns inte. Tror jag köpte den 1990. Ny. Sista åren blev den fullständigt utkonkurrerad, så därför fick den gå vidare. Visst är det stor skillnad mellan din och trettiotvåan. Minns att jag lockades av såväl design som den för tiden påhittiga funktionaliteten. Omegas säljrepresentant påstod att den modellen var deras storsäljare då... Fast då borde man se fler på andrahandsmarknaden...

Tillbaka
Topp