Nytt i klocklådan, en Helvetia Waterstar!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att den får handledstiden och kärleken den inte fick av mig.
Totalt såld på min Rutina Broad Arrow. Måste kosta på den en service så den börjar ticka som den ska. Men fin är den, bär den ibland trots att den inte visar tiden korrekt
Den är fantastisk! Ett riktigt kap helt enkeltKul att den får handledstiden och kärleken den inte fick av mig.
Haha! Storleken är inte allt. Skön stil.Nyinkommen 30-tals (?) Longines i 14K. Cal 23. Nytt ödleband på. Ordentligt blånerade visare. Anonym, troligen renoverad tavla för länge sedan. 30x30mm. Bra sol och sommarklocka!
Om någon vet något mer så får ni gärna fylla på! #nofilter
-"Haha!"?!??Haha! Storleken är inte allt. Skön stil.
Asgrym!Nytt i klocklådan, en Helvetia Waterstar!
Tack! Köpte den i eftermiddags men har redan en känsla av att det här är en keeperAsgrym!
Fin! Gör du inget annat än hänger på blocket eller? Kommer det ut många bra klockor eller är det bara så att du köper alla?Eh fortsätter med gårdagens impulsköp från blocket. En Heuer från runt 1940 , cal 71.
(Ticker riktigt högt ) haha
Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger om dagen!
Totalt såld på min Rutina Broad Arrow. Måste kosta på den en service så den börjar ticka som den ska. Men fin är den, bär den ibland trots att den inte visar tiden korrekt
Det är ju inte säkert, om klockan t.ex tappar en timme per dygn, kommer den bara visa tiden rätt var 24:e dag.Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger om dagen!
Stämmer! Den är dock inte helt död, sekundvisaren går som den ska tills gångreserven är slut. Minutvisaren går i en halvtimme och timvisaren står still...Även en trasig klocka visar rätt tid två gånger om dagen!
Och bra pris!!!Eh fortsätter med gårdagens impulsköp från blocket. En Heuer från runt 1940 , cal 71.
(Ticker riktigt högt ) haha
Sorry. Det var glädje. Inte ironi eller ngt underförstått. Blev glad att se ditt val, helt enkelt.-"Haha!"?!??
Storleken känns inte som ett problem. Den bär ett 18mm band + fyrkantig boett som gör att den bärs manligt. Jag lever inte efter devisen att störst klocka ger manligast uttryck/intryck; https://klocksnack.se/threads/manligt-storleken-har-betydelse.26109/
Jag köper alla som är värda att köpa enligt mig.Fin! Gör du inget annat än hänger på blocket eller? Kommer det ut många bra klockor eller är det bara så att du köper alla?
Jasså , va du och högg på den fulingen också ?Och bra pris!!!
Har bara set annonsen 2min efter när den hår kommit fram!Jasså , va du och högg på den fulingen också ?
Haha , nä så kan du omöjligt tänkt .. HahaHar bara set annonsen 2min efter när den hår kommit fram!
Och visste att det är du som ska köpa den!
Haft lillebrorsan till den där... Tröttnade efter några år... Long gone...Inte tröttnat än.
Sorry tillbaka A! Missförstod och trodde du började raljera över litenhetenSorry. Det var glädje. Inte ironi eller ngt underförstått. Blev glad att se ditt val, helt enkelt.
Var det en kort tid för dig? Tog som sagt ett par år för mig att mjukna upp och ett tag att förstå att XL existerade. Tycker de blir rätt olika på handleden faktiskt.Haft lillebrorsan till den där... Tröttnade efter några år... Long gone...
Grattis, ser väldigt fin ut! Första DS'n? (För dig alltså)Lastar på med lite bilder på kvällens klocka. Nyss hämtad i brevlådan. Väldigt positivt överraskad.
Hade den nog i åtta år, tror jag. Kanske nio... Minns inte. Tror jag köpte den 1990. Ny. Sista åren blev den fullständigt utkonkurrerad, så därför fick den gå vidare. Visst är det stor skillnad mellan din och trettiotvåan. Minns att jag lockades av såväl design som den för tiden påhittiga funktionaliteten. Omegas säljrepresentant påstod att den modellen var deras storsäljare då... Fast då borde man se fler på andrahandsmarknaden...Var det en kort tid för dig? Tog som sagt ett par år för mig att mjukna upp och ett tag att förstå att XL existerade. Tycker de blir rätt olika på handleden faktiskt.
Ja. Hade förstått att den var bra men den överträffade mina förväntningar både som modell och detta exemplar.Grattis, ser väldigt fin ut! Första DS'n?