Patrik J
Silver
Snart börjar du väl dricka Pripps Blå på GTG också…Tack, den blev bättre än väntat! Och alltför vanlig hoppas jag inte att den är
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snart börjar du väl dricka Pripps Blå på GTG också…Tack, den blev bättre än väntat! Och alltför vanlig hoppas jag inte att den är
- Vad har detta ur för historia, med tanke på korrosionsskadorna?
Det är inte speciellt ovanligt att en reaktion har skett mellan de belagda visarna och lysmassan. Har mycket svårt att tro de skulle vara i stål? Går vi tillbaka längre är jag än mer misstänksam mot ur där lysmassan matchar perfekt.Ingen aning dessvärre, 304L visare har ju en tendens att bli sunkiga vid fuktskador. Spekulationen är att hon har tagit in fukt och sedan legat länge i mörker, nyservad för ett par veckor sen och ingen korrosion i verk eller insida av boett hittad. Älskar kombon med så mycket patina och +-1spd
Bjuder på en closeup!
Kul uddaur och man kan väl inte beskylla den för att vara allt för rundpolerad... Ser fram emot fler bilder framöver!Veckans nyförvärv, väldigt nöjd
Jag är inte svårbjud men det finns mer spännande saker där uteSnart börjar du väl dricka Pripps Blå på GTG också…
Tack, fler bilder på g i öppningstråd.Kul uddaur och man kan väl inte beskylla den för att vara allt för rundpolerad... Ser fram emot fler bilder framöver!
Enligt uppgift är skillnaden mellan dessa och de med WG index att visarna är just i stål istället för WG. Om detta stämmer eller inte har jag inte på papper! Lumepärlan i insertet har jag monterat, den va ljusare. Om NB Times har kört en "ultra rare" soyabakning i pizzaugnen på min klocka vet jag inte, men efter att ha sett den i mikroskop så skulle jag säga att tavlan inte är relumad i alla fallDet är inte speciellt ovanligt att en reaktion har skett mellan de belagda visarna och lysmassan. Har mycket svårt att tro de skulle vara i stål? Går vi tillbaka längre är jag än mer misstänksam mot ur där lysmassan matchar perfekt.
Skulle de gått från mässing (typ) till stål för att sedan gå till vitguld? Är ju inte så påläst när det kommer till Rolex men är det någon mer som har koll på detta? Min bror har också en 16800 med lite angripna visare.Enligt uppgift är skillnaden mellan dessa och de med WG index att visarna är just i stål istället för WG. Om detta stämmer eller inte har jag inte på papper! Lumepärlan i insertet har jag monterat, den va ljusare. Om NB Times har kört en "ultra rare" soyabakning i pizzaugnen på min klocka vet jag inte, men efter att ha sett den i mikroskop så skulle jag säga att tavlan inte är relumad i alla fall
Skulle också säga kromad mässing eftersom krom är hårdare än stål (när stålet inte är blånerat).Skulle de gått från mässing (typ) till stål för att sedan gå till vitguld? Är ju inte så påläst när det kommer till Rolex men är det någon mer som har koll på detta? Min bror har också en 16800 med lite angripna visare.
Det låter ju osanolikt, jag läste att övergången mellan 16800 till 168000-16610 va tavla(till wg index, annan lack mm), visare och stål (från 304L till 904L) där de nämner att visarna gick från stål till WG. Källan är the interweb, källkritisk bör man minst sagt vara Kanske ska slita fram en Mondanibok!Skulle de gått från mässing (typ) till stål för att sedan gå till vitguld? Är ju inte så påläst när det kommer till Rolex men är det någon mer som har koll på detta? Min bror har också en 16800 med lite angripna visare.
Kan vara kul att veta, det är som sagt inte omöjligt så se det mer som en fråga från min del.Det låter ju osanolikt, jag läste att övergången mellan 16800 till 168000-16610 va tavla(till wg index, annan lack mm), visare och stål (från 304L till 904L) där de nämner att visarna gick från stål till WG. Källan är the interweb, källkritisk bör man minst sagt vara Kanske ska slita fram en Mondanibok!
Snyggt
6139-6002
Tavla, ring och visare verkar ha klarat sig riktigt bra på denna och så har den original steluxlänkSnyggt
Den svarta verkar blekas minst på tavla och ring. (Min guldgula ser nästan vit ut)
Ska grotta i det!Kan vara kul att veta, det är som sagt inte omöjligt så se det mer som en fråga från min del.
Schysst - och snyggt förstainlägg!Luftat denna trotjänaren dagen till ära!
Kul att den landade hos dig! Superball.
Kul att du är nöjd! Sitter riktigt snyggt med lädret.
Mycket nöjd tack!Kul att du är nöjd! Sitter riktigt snyggt med lädret.
Tack! Just 1600 med alpha är ngt speciellt.Kul att den landade hos dig! Superball.
Har du någon nitad länk att deala?