Den sitter fint den här 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Snyggt. Det grå kittlar bäst.Har fått tag på två st otroligt fina insert som jag torrtrycker på min 1680, kan inte bestämma vilken som är finast av grå och blå.
![]()
![]()
![]()
Bumper idag
![]()
![]()
Fick in den här häromdagen, en vän hade kommit över den och undrar om jag var sugen...
Är inte helt hundra på att tavlan är kosher...den är för bra, för krisp (för att vara från 52).
Automatic texten verkar lite stor - jmf med @easy rider tre inlägg upp...
Hur är det med lume på dessa, kan det möjligtvis finnas någon kräm kvar?
Grymt fin, och vilket bra skickTissot på myzig nitad länk
![]()
Inte en gnutta kvar i min iallafall och tur är väl det, misstänker att man annars skulle sluta sina dagar på samma sätt som Marie Curie. Men fina är de !
Edit: Lägg märke till hur orden på tavlorna är radade i olika ordning på våra klockor.
![]()
Jag vet helt säkert att min tavla är original eftersom jag ärvt klockan efter min morfar.Ja, det är väldigt olika set-up... har kollat igenom massvis med ex på omega addictoch de diffar på hur orden är radade olika, har olika typsnitt, även visarna diffar, dina verkar vara lite kortare än min tex... en del av swiss made, andra bara swiss, andra inget...
samtidigt är ju din tavla jäkligt fin (lite patina i subsekund, men annars spotless ju...)
Har svårt att avgöra vad som är kosher och inte. Ok det hjälper ju inte att skicka efter ett certifikat heller, säger ju inget om hur tavlan så ut original väl.
Tror det är lite ljus kvar i mina lumepluppar - undrar om det är det som avgör den som re-dial... eller om det finns så gamla tavlar med lume kvar...
nu när jag tänker på det så är jag nog lite varm och rödflammig på vänstern idag(ok, för tydlighetens skull var det senare ironi...)
Hoppsan! Där slant fingret, det här behöver inte kommenteras, det är bra ändå!Ja, det är väldigt olika set-up... har kollat igenom massvis med ex på omega addictoch de diffar på hur orden är radade olika, har olika typsnitt, även visarna diffar, dina verkar vara lite kortare än min tex... en del av swiss made, andra bara swiss, andra inget...
samtidigt är ju din tavla jäkligt fin (lite patina i subsekund, men annars spotless ju...)
Har svårt att avgöra vad som är kosher och inte. Ok det hjälper ju inte att skicka efter ett certifikat heller, säger ju inget om hur tavlan så ut original väl.
Tror det är lite ljus kvar i mina lumepluppar - undrar om det är det som avgör den som re-dial... eller om det finns så gamla tavlar med lume kvar...
nu när jag tänker på det så är jag nog lite varm och rödflammig på vänstern idag(ok, för tydlighetens skull var det senare ironi...)
GRÅ!Har fått tag på två st otroligt fina insert som jag torrtrycker på min 1680, kan inte bestämma vilken som är finast av grå och blå.
![]()
![]()
![]()
Den där var ju grym! Haft den länge? Varför "grisfot"?"Grisfoten"
Breitling Superocean Deepsea 1000m från 1985.
![]()
Nej, den tavlan gillar jag inte. Typsnittet ser fel ut och texten lite stor. Tavlan är också för ljus. Lysmassan är nyare. Visarna är omaka? Ser man sedan att boetten är nypolerad så ser det helt klart som att den är helrenoverad nyligen. Börjar se rätt många nytryckta tavlor till dessa tycker jag. Det betalas mycket pengar för dem så det är nog lönt idag.Bumper idag
![]()
![]()
Fick in den här häromdagen, en vän hade kommit över den och undrar om jag var sugen...
Är inte helt hundra på att tavlan är kosher...den är för bra, för krisp (för att vara från 52).
Automatic texten verkar lite stor - jmf med @easy rider tre inlägg upp...
Hur är det med lume på dessa, kan det möjligtvis finnas någon kräm kvar?
24 timmar har jag haft den ungefärDen där var ju grym! Haft den länge? Varför "grisfot"?![]()
Nej, den tavlan gillar jag inte. Typsnittet ser fel ut och texten lite stor. Tavlan är också för ljus. Lysmassan är nyare. Visarna är omaka? Ser man sedan att boetten är nypolerad så ser det helt klart som att den är helrenoverad nyligen. Börjar se rätt många nytryckta tavlor till dessa tycker jag. Det betalas mycket pengar för dem så det är nog lönt idag.
Såg en sådan här väldigt nyligen, när köpte han den?Tack för input... det du nämner är lite mina tells också, tänkte kanskse inte på visarna.. men typsnittet på automatic och swiss made...
Tycker det är bra gjort så jag blev osäkert.
Det lite sorgliga i historien är att vännen köpte den på bukowskis och ingen not om att tavlan var renoverad. När det till och med smiter igenom dylika på sådana auktionshus vet man snart inte vem man vågar handla av.
Stenhård dykare, riktigt kool och toolig modell!24 timmar har jag haft den ungefär
Tycker den ser ut lite som en Grisfot. Tänk läskburk. Fet och hög. Dock trevlig 39mm.
Jämförelse med 16660 från 86(Breitlingen från ca 1985).
![]()
Såg en sådan här väldigt nyligen, när köpte han den?
Edit, denna tänkte jag på:
![]()
https://www.bukowskis.com/sv/lots/878136-omega-seamaster-armbandsur-34-5-mm
Men den var lite sämre och inte helt lik. Samma fenomen dock.
24 timmar har jag haft den ungefär
Tycker den ser ut lite som en Grisfot. Tänk läskburk. Fet och hög. Dock trevlig 39mm.
Jämförelse med 16660 från 86(Breitlingen från ca 1985).
![]()
Förstår jag, när man äger en så go speedy. Men ska du inte slänga dit originalvisarna?Mattsvart och sol =
![]()