• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Fick hem denna idag :) 14 karat solid guld

Helt underbar...behöver bara hitta ett fint läderband till den :)
20170314_235326.jpg

Mini-paket-öppning;
En ref 168.017 med fin guld linnetavla. Jag har en likadan sedan tidigare med silvervit linnetavla. Denna Constellation kallad C-shape (boettens profil liknar ett C) kom 1966 och är den andra Connien Gerald Genta designade efter Dog leggs/grasshopper Pie Panen. Denna klocka blev jag erbjuden av @Strindberg och har varit hos urmakaren i något halvår för renovering. Det har tagit lite tid då det saknades lite delar som dock till slut kunde återfinnas.
Guldtavla är den svåraste typen att matcha band till i mitt tycke. Jag valde ett svart NOS Omega orginal kalvskinn som jag tycker blev jättebra. Jag undrar om det inte rent av är orginal till denna modell? (19mm är inte så vanligt heller).
Detaljrikedomen på dessa klockor och tavlor är fantastiska i mitt tycke och jag älskar boettformen med aningen inveterade boettsidor.
IMG_9167.JPG
IMG_9174.JPG
IMG_9168.JPG
IMG_9180.JPG
IMG_9183.JPG

Ett jättetack Urmakaren, du vet vem du är ;) även till @Daniel Mathisen som hjälpe till att hitta delar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp