• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Du behöver inte oroa dig. Har allt skriftligt. @Gummo är det ordning med, honom lurar man inte och alla köp ska godkännas och gå igenom samma process.

Hjärnan har tyvärr inget att säga till om. Det är alltid hjärtat som bestämmer. Inga konstigheter :D
Tänkte mest på den ytterst märkliga logik som hjärnan producerar inför ett klockköp. Men det kanske bara e min hjärna som fungerar så? :p

Nytt för dagen. Någon som kan berätta något mer om denna?
IMG_7522.JPG

Har väldigt svårt att förstå ditt hat mot eftermarknadsprylar, personligen tycker jag det är kanon att det finns alternativ till välsaltade original delar. Biltema tex hjälper ju många att hålla sina bilar rullande med anständiga priser på delar. Tycker det är bra att det finns eftermarknadsspännen till klockor, roligare att använda ett sådant än ett generiskt spänne. Så länge ingen blir lurad och tror att dom får ett original så tycker jag det är helt okay. Alla är ju trots allt inte gjorda av pengar.
Handlar inte om hat, handlar om att visa upp varumärkesförfalskningar på ett klockforum för entusiaster. Att blanda in falska klockor/delar på ett klockforum kan inte leda till något gott, utan snarare kan det uppstå en förvirring där många inte vet vad som är äkta och inte. Att dra in prisfrågan här känns absurt.

Handlar inte om hat, handlar om att visa upp varumärkesförfalskningar på ett klockforum för entusiaster. Att blanda in falska klockor/delar på ett klockforum kan inte leda till något gott, utan snarare kan det uppstå en förvirring där många inte vet vad som är äkta och inte. Att dra in prisfrågan här känns absurt.
Finns mycket skit på Biltema f.ö . Bilen rullar men inte särskilt långt . Har en kompis som jobbar på bilprovningen. Kommer in bilar som har dåliga bromsar . Ägaren säger att jag har ju precis satt ditt nya belägg från Biltema!!
Man får vad man betalar för .

Farfars Geneve (och en kaffe) hjälper mig genom arbetsdagen. Härligt med heldag innan röd dag!

Jag vet inte så mycket om klockan mer än att originallänk inte finns kvar och att glaset var täckt med målarfärg eftersom farfar var målare. Om någon vet något intressant är det fritt fram att informera.
IMG_1223.JPG

Tillbaka
Topp