• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_1941.JPG
Ett första inlägg här på forumet, och det hamnade givetvis på vintagesidan!
Japp, dålig bild, men tre "nya" Omegor som skall fixas till såväl interiört som exteriört.
Jag skall också bli bättre på att fotografera........någon som sitter på ett nytt glas samt armband, läder och länk till Omega Dynamic förresten? Hör av er isåfall!!
Välkommen @henno3 !
Trevlig samling i din första post:)

IMG_1941.JPG
Japp, dålig bild, men tre "nya" Omegor som skall fixas till såväl interiört som exteriört.
Jag skall också bli bättre på att fotografera........någon som sitter på ett nytt glas samt armband, läder och länk till Omega Dynamic förresten? Hör av er isåfall!!

Välkommen till forumet!

Här har du en länk: http://www.urdelar.se/Bracelet, Omega Dynamic, no: 1186-215, 9.4-23.3 mm.

Edit: Jag noterade att länken inte fungerade. Men gå in på Urdelar och välj kategori "bracelets" så finner du den.

Här har du nyproducerade läder, dock ej original: http://www.ebay.co.uk/itm/New-Mens-...hash=item489c0bcea2:m:mIp3cSNslDM-9iufepCkY9Q

Efter sisådär tre timmars massage sitter BoR-länken. Vi snackar riktig aromamassage med eteriskaoljor från världen samtliga kontinenten. ;)

Alpina 70, 70-års jubileumsmodell från 1953. Aka "golden pancake" :happyhappy:
IMG_3154.JPG
IMG_3155.JPG
IMG_3156.JPG
Blev riktigt bra! Kom på att jag har en Alpina liggandes någonstans nu när jag såg din. Får bli ett höstprojekt med dina bilder som mål.

Efter sisådär tre timmars massage sitter BoR-länken. Vi snackar riktig aromamassage med eteriskaoljor från världens samtliga kontinenten. ;)

Alpina 70, 70-års jubileumsmodell från 1953. Aka "golden pancake" :happyhappy:
IMG_3154.JPG
IMG_3155.JPG
IMG_3156.JPG

Snyggt jobbat! Finfin klocka dessutom! Jag vet själv vilket jäkla pyssel det kan vara att få ditt dom. Jag satt en drös med timmar med olika sorters filar för att få min BoR-länk att passa på min Helva Super compressor. Jag tror till och med att jag kan finjustera den lite till, vid närmare eftertanke. Men det får bli en annan dag!

IMG_1941.JPG
Välkommen till forumet och till den skönaste delen, Vintage.
Har du frågor om reservdelar, glas etc kolla in den här tråden.
https://klocksnack.se/threads/dagens-fix-och-trix.74346/
Där får klocknörderiet ett oljeindränkt ansikte, inga frågor är för dumma.

Tillbaka
Topp