• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

IMG_3319.JPG
Är det gulddouble ? Riktigt snygg klocka !

Hmm. Det är nog varken lätt eller billigt, men det bör ju gå. Hör av dig till David på WatchesWithPatina. Han är djupt nere i Calypsomaticträsket och kan kanske hjälpa dig!

Tillägg: bör dessutom kanske vara lättare att byta med pengar emellan än att köpa ett rakt av?

jag pratade med David igår, dessvärre hade han ingen kontakt eller lösa delar just nu. Bra tips dock, och han var riktigt trevlig att prata lite med :)

Hur menar du med ditt tillägg btw?

jag pratade med David igår, dessvärre hade han ingen kontakt eller lösa delar just nu. Bra tips dock, och han var riktigt trevlig att prata lite med :)

Hur menar du med ditt tillägg btw?
Ah, synd! Menar att någon kanske är mindre villig att sälja ett insert löst så att en klocka blir utan, men kanske är man mer benägen att byta sitt bättre mot ett sämre om det rör sig om tillräckligt mycket pengar emellan. Do I make any sense? :)

Hej Bullen. Jag är en kille på 44 jordsnurr. Borde jag satsa på mer bilhandlarhäng istället för detta osunt tajta bärande av jubilee?

39A41AA1-9081-4944-938D-D4B55CABA392.jpeg
Bullen svarar!
Du ska inte falla för grupptrycket.
Vill du ha bilhandlarhäng, ja då ska du ordna det!
Men om du fortfarande vill ha en tight länk, läng den bara lite grann! Låt inte dina kompisar styra, det är ditt klockliv vi pratar om, glöm inte det :)

Ah, synd! Menar att någon kanske är mindre villig att sälja ett insert löst så att en klocka blir utan, men kanske är man mer benägen att byta sitt bättre mot ett sämre om det rör sig om tillräckligt mycket pengar emellan. Do I make any sense? :)
Ah, perfectly good sense där! :D jag har varit lite inne på att köpa en till calypsomatic med bättre insert och originalkrona. Dock känns det inte helt okej, det känns lite elakt att sno delar från en annan klocka (inte för att klockor har själar, eller?). Jag får peta på lite folk och se vad dom säger :D Tack för stöd och råd!

Tillbaka
Topp