Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Elegantisimo !!!
Tack! Jag är sjukt nöjd! Det är steget upp till the big boys för min del! Tjusigaste jag haft hittills har varit Omega, vilket i vintagekretsar kanske inte riktigt har samma status som moderna Omega har bland folk som inte uppskattar rikigt hantverk!Riktigt trevlig!
underbar tavla !Tropical Thursday
![]()
Tack!underbar tavla !
Lorenz gör underbara 90-talskronografer, verkar som många missat dessa!Lemania power!!
![]()
Japp, dom är makalöst bra! Denna kommer jag nog aldrig släppaLorenz gör underbara 90-talskronografer, verkar som många missat dessa!
Visarna tycker jag inte stämmer alls och boetten också möjligen. Högsta klass-urverk är det inte. Jag ser nu att du ställt frågor om uret på VC-forumet och det är fler deltagare som har sina tvivel om uret och dess beståndsdelar. Varför kan det inte vara ett damur? Litet som det är? Berätta gärna mer om dess historia...Inga kugghjul ser råa ut. Fjäderhuset är mycket slitet till ytan, då något uppenbarligen legat emot. Visarna ser ut att stämma. Ja, den är ganska liten.
Nej, det kan inte vara ett damur. Den håller Vacheron-klass vad gäller finishering, men den var sannolikt inte bland de dyrare klockorna i katalogen. Bilden är det bästa jag kan göra just nu.
![]()
Riktigt jäkla cool pjäs!
ÖgongodisTropical Thursday
![]()

Tack!Ögongodis![]()
Mycket bra!Tidig Connie idag.
![]()
Mycket bra!