• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

En automatisk day date inklämd i ett 34 mm case.
IMG_3583.JPG

Tack! Jag är sjukt nöjd! Det är steget upp till the big boys för min del! Tjusigaste jag haft hittills har varit Omega, vilket i vintagekretsar kanske inte riktigt har samma status som moderna Omega har bland folk som inte uppskattar rikigt hantverk! :D
Får intrycket att JLC ändå är ett premiummärke även som vintage.
Jämförde priser och modeller bland JLC's moderna utbud. Det närmsta min klocka jag kunde hitta var 20 gånger dyrare än min! Det var dock 18k jämför med min i 14k, så kanske en dålig jämförelse! :D

Inga kugghjul ser råa ut. Fjäderhuset är mycket slitet till ytan, då något uppenbarligen legat emot. Visarna ser ut att stämma. Ja, den är ganska liten.
Nej, det kan inte vara ett damur. Den håller Vacheron-klass vad gäller finishering, men den var sannolikt inte bland de dyrare klockorna i katalogen. Bilden är det bästa jag kan göra just nu.
IZw4MFU.jpg
Visarna tycker jag inte stämmer alls och boetten också möjligen. Högsta klass-urverk är det inte. Jag ser nu att du ställt frågor om uret på VC-forumet och det är fler deltagare som har sina tvivel om uret och dess beståndsdelar. Varför kan det inte vara ett damur? Litet som det är? Berätta gärna mer om dess historia...

Tillbaka
Topp