• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Rozzy

IMG_20181026_161719.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Du har inte testat lite rejälare band? Tycker de ser för eleganta ut på dina.
De är Constellations, Omegas finlinje, de skall vara eleganta ;)

Nej, sen är de rätt smäckra så jag tycker banden passar riktigt bra. Skillnad mot mina Yacht Club med liknande boettform, de är sportigare och lite kraftigare så där har jag satt vadderade band.

Det svarta bandet tror jag kan vara ett original till just denna modellen faktiskt;
1C113A41-64A2-4C33-B289-57BC64CF7326.jpeg.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
De är Constellations, Omegas finlinje, de skall vara eleganta ;)

Nej, sen är de rätt smäckra så jag tycker banden passar riktigt bra. Skillnad mot mina Yacht Club med liknande boettform, de är sportigare och lite kraftigare så där har jag satt vadderade band.

Det svarta bandet tror jag kan vara ett original till just denna modellen faktiskt;
1C113A41-64A2-4C33-B289-57BC64CF7326.jpeg.jpg
Nog där meningarna går isär, tycker inte dessa är speciellt eleganta eller framförallt inte speciellt uppklädda.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Intressant, då är vi verkligen oeniga. Tänker du på Constellations generellt eller dessa C-case speciellt?
Spretig kollektion om vi samlar alla Constellations. Tror jag tex hellre hade sett ett lite kraftigare ostoppat med kantsöm här men jag har ju aldrig testat. Den i stål hade jag nog köpt cordovan till. Har du lust någon dag hade jag gärna sett hur det ser ut med lite kraftigare band. Inte jätteförtjust i dessa c-case men har ett öga öppet efter en likadan som du precis köpte eller i helguld med guldtavla. Guld ska då helst ha en grov originallänk i guld.
 
Topp