• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Du är inte helt fel ute med oysterlänken, de verkar ha funnits med denna länk i både guld och stål.
p28120as20poisson_copie.jpg
En i guld hade vart härlig att äga :)

Håller med ang hammarautomat och den perfekta storleken men är själv inget fan av dressare på länk. Fin klocka hursomhelst :)
För att lägga mig i lite...Men är det inte intressant att titta på vad klockor var sedda som från början? Tänker bara att när den lanserades var det inte som en dressare? Eller? Tycker därmed länk funkar grymt på en sådan! Blir "sportigt" imo.

De kan ha kommit med flera, men 7912 känns kanske mest sannorlikt. Annars är ju även 1039 tunn och expanderar(precis som det står i annonsen) och skulle nog harmonisera med klockan.
Möjligt, beror väl på årtal? Samma länk som de dyra klockorna men med andra ändlänkar.

För att lägga mig i lite...Men är det inte intressant att titta på vad klockor var sedda som från början? Tänker bara att när den lanserades var det inte som en dressare? Eller? Tycker därmed länk funkar grymt på en sådan! Blir "sportigt" imo.
Förstår hur du menar men personligen handlar det mest om att jag tycker att den typen av klockor överlag gör sig bäst på band. Stör ihjäl mig om det är minsta glipa mellan ändlänken och boetten. Sedan tycker jag att rätt band kan vara väl så sportigt som på länk. Men alla tycker olika. Tror jag är i minoritet när det kommer till min inställning till bor-länk m.m. :)

Jag har inte testat 34 mm med de feta bandhornen och skruvat boettlock ännu, vilket känns som den ultimata Seamastern. Har haft ett par andra 34 mm men tröttnat lite på dem. Jumbon däremot har stannat betydligt längre. Tröttnar liksom aldrig på den.
Då tar jag med min 2576 när vi ses nästa gång, tror du hade diggat den boettkonfigurationen. Den knubbigare 2576 till höger, och lite nättare 2848 till vänster.
6ebcb093-d10c-4efe-a1e2-8cc4ce542685-jpeg.1185101

Haha, tror det är precis så! ;)
Men det är saker som kan vara rätt med...?!
Ja, jag tror inte den är helfejk. Om den nu är av delvis indiskt ursprung så verkar ju alla möjliga kombinationer av äkta och fejkade delar förekomma där. Fejktavla i äkta boett med äkta verk verkar vanligt t ex.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp