• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

deddas

Rolex
Oldie but a goldie.
701A9250-57E2-4A7C-9055-80131661D000.png
 

240snusit

Panerai
Pappas vardagsdykare jag fyndade till han kom in på lite spatid hos mig för batteribyte och få bort skit under bezeln. Förra batteriet höll i runt 3,5 år, den har skruvad krona (trycktestade bra när jag köpte den) och länken, insidan av boetten samt tavlan är alla märkte som de är gjorda i Japan så den är ett riktigt Japanskt fullblod med Seiko-kvalitet i finishen. En riktig schysst sleeper tycker jag - pricken över i:t är dess 39mm/20mm bandbredd. Referensen är Y563-601H och verkar finnas i svart också - så det är dagens tips för verklig valuta för pengarna dykare när den i min mening lugnt skulle kunna vara en kultig Seiko-dykare men av någon händelse bara råkade hamna under Pulsar-märket. Hoppas ni har en bra vecka! ☺️
193F2537-E8FD-44E1-878E-FFBF8D8BE3B3.jpeg
 

240snusit

Panerai
Senaste helgens loppisfynd är en riktig hit i min mening. Har längtat efter en najs tank av något slag och denna silvertank från Heno (tillverkad 70-74 troligen då urverket FHF 351 endast gjordes då) är verkligen härlig med sin intressanta spegeltavla och bärs stort då 26x42mm är en grym storlek för en tank. Om någon sitter på någon rolig silverlänk (denna har bandbredd 15mm, men är öppen för sådana som kan slipas ned till det måttet) så är ni varmt välkomna att höra av er, annars så funkar gammal krokodil utmärkt för mig ☺️ hoppas ni har haft en bra vecka!
636DDFB5-E3D9-434F-9416-C931ECB975B8.jpeg
 
Topp