• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Årets första THeuersday! 🏁

tempImageo0v5qD.png

Ledig söndag inget inbokat allmän slödag för mig... Dagen till ära valde jag min Citizen Newmaster från augusti 1965...
idag2.jpg

Min Newmaster är lite udda dels har den ett automatiskt 21 stenars urverk då de flesta Newmaster har manuellt verk.
Sen har den ett riktigt fräckt och ovanligt rotojet urverk som bara tillverkades under ett par år på 60-talet.
newm2.jpg

Trevlig klocka med kombinationen udda som snygg och med fräck teknik att de även var ett fyndköp gör väl sitt till.
Men mer tur än skicklighet på köpet! Visste inte vad jag fick. Innan klockan dök upp i lådan och nyfikenheten fick mig öppna boett...

newm4.jpg

och bara för jag råkade säga att klockan är ovanlig så råkar det just nu ligga en likadan på tradera...
Men jag lovar de är en ovanlig kombination av Newmaster med automat och extra ovanligt med rotojet variant... hahaha

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp