• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Screenshot_20250321_164010_Gallery.jpg

Visst...men att Zenith skulle vara underskattat inom horologin vill jag inte hålla med om... ;)
Tidigare, för 20-30 år sedan minns jag att vissa namn inte alls var lika omhuldade i den anglosaxiska världen som i den germanska och det gällde t ex märken som Zenith och Excelsior Park. Troligen har detta ändrats nu.

Tidigare, för 20-30 år sedan minns jag att vissa namn inte alls var lika omhuldade i den anglosaxiska världen som i den germanska och det gällde t ex märken som Zenith och Excelsior Park. Troligen har detta ändrats nu.
Du verkar glömt bort El primero som kom 1969 (det första automatiska kronografverket) och fortfarande är aktuellt. Om du med "den anglosaxiska världen" menar USA, så har du en poäng då Zenith hade en marknadshämmande varumärkestvist där tidigt 70-tal.

Du verkar glömt bort El primero som kom 1969 (det första automatiska kronografverket) och fortfarande är aktuellt. Om du med "den anglosaxiska världen" menar USA, så har du en poäng då Zenith hade en marknadshämmande varumärkestvist där tidigt 70-tal.
Alla håller inte med om att det är det första automatiska kronografverket😉

Tillbaka
Topp