Snyggt!Skulle snarare kalla den c-formad är kudd-formad. Tycker inte Certinan ser ut som en kudde.
Men hur ser en kudde ut?

Vad tror du om min åldersuppskattning så som slutet 60- och snarare 70-tal?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snyggt!Skulle snarare kalla den c-formad är kudd-formad. Tycker inte Certinan ser ut som en kudde.
Fyrkantig och lite tillplattad. Men blir såklart upp till var och en att se kudden.Snyggt!
Men hur ser en kudde ut?
Vad tror du om min åldersuppskattning så som slutet 60- och snarare 70-tal?![]()
Då är ju Heuer Camaron mer cushion då mao och Certinan, och andra med liknande case, C-formade?Fyrkantig och lite tillplattad. Men blir såklart upp till var och en att se kudden.
![]()
Tror Omega var bland de första med formen Certinan hade på sent 60-tal? Men jag har inte så bra koll tyvärr. Men man kan väl datera Certina med serienummer?
Snygg! Men vad är det för tank som skymtas till höger?En pajpanna.
![]()
Det är en Girrard Perregeot. Vet inte så mycket om den. Ser utseendemässigt ut att vara från typ 40-talet nån gång? Men jag vet verkligen inget om den. Har man någon tanke eller ide lyssnar jag gärna.Snygg! Men vad är det för tank som skymtas till höger?
Kul! Hoppas du kan hitta mer info om den.Det är en Girrard Perregeot. Vet inte så mycket om den. Ser utseendemässigt ut att vara från typ 40-talet nån gång? Men jag vet verkligen inget om den. Har man någon tanke eller ide lyssnar jag gärna.
![]()
Så ska en sekundvisare se ut
Grymt trevlig Mjölby intarsia.Börjar spåra ur nu…![]()