• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

:) För att öka på klockglädjen startar jag en tråd om dagens vintageur.
Helt enkelt, vilket vintageur bär du idag?

Startar med en fin representant från Alpina. Runt 1950, lite +-. Koppartavla, vackert blånerade visare som jag inte lyckades fånga glansen på. Mätt till 33 mm. utan kronan.
Tycker det är dags att flexit gör en comeback!
0033-7_zpsd9aa2b55.jpg
 
Eller också får det bli den här.
Citizen automatisk "Bullhead" kronograf i något slags kompositmaterial från 70-talet.
Mäter ca. 39 mm. rakt över.
Vad svårt jag har att välja klocka. Måste nog göra mig av med en drös gamlingar så jag slipper beslutsångesten.
Men vilken ångest att välja vilka som får gå.....
0018_zpsbf62765f.jpg
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Dagens vintageur.

BluesmanV8 skrev:
Eller också får det bli den här.
Citizen automatisk "Bullhead" kronograf i något slags kompositmaterial från 70-talet.
Mäter ca. 39 mm. rakt över.
Vad svårt jag har att välja klocka. Måste nog göra mig av med en drös gamlingar så jag slipper beslutsångesten.
Men vilken ångest att välja vilka som får gå.....
0018_zpsbf62765f.jpg

För att göra det enkelt för Dig köper jag gärna Din Bullhead! Sjukt svag för gamla Citizen av nån anledning... :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor

Toni

Omega
2-Faktor
Tack Niklas, får se om "Trädgårdsmästaren" hittar hit oxå ;)

Sen gällande guldfeber.... ja guldklockor har ju alltid uppskattats av burgna ryssar...kända för sin goda smak... :geek:
 
Topp