• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens vintageur.

PR1973

Rolex
Pledge Member
TOwMMd0.jpg
 
Ja men titta :)

Eftersom jag bara har sett två stycken i mitt liv så chansar jag på att du köpt din av han som ärvde några hundra klockor (finns en tråd i forumet)? Eller har jag sett den tredje tro? :)

Min flög iväg för en månad sen dock, den var i sjukt bra skick.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ja men titta :)

Eftersom jag bara har sett två stycken i mitt liv så chansar jag på att du köpt din av han som ärvde några hundra klockor (finns en tråd i forumet)? Eller har jag sett den tredje tro? :)

Min flög iväg för en månad sen dock, den var i sjukt bra skick.

Japp, precis så var det!

Aha, var det nytt som kom in i bilden?
Jo min är också i ett bra skick, vet dock inte om jag vågar bada med den trots att den ska tåla 20 atu ;)

Upptäckte det förresten när jag kollade på din annons av Certinan och såg din profilbild. Funderade först på om det vara samma klocka, men en bildgoogling ledde mig hit!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Japp, precis så var det!

Aha, var det nytt som kom in i bilden?
Jo min är också i ett bra skick, vet dock inte om jag vågar bada med den trots att den ska tåla 20 atu ;)

Upptäckte det förresten när jag kollade på din annons av Certinan och såg din profilbild. Funderade först på om det vara samma klocka, men en bildgoogling ledde mig hit!

20 atm? Tveksamt om den klarade det när den var ny?
 
Varför hittar jag ingen "citera" knapp längre? :)

Nä inget nytt då, jag hade nått ryck för två år sedan när jag fick för mig att det var roligt med klockor så jag köpte på mig en 15-20st 70-talare.
Men till slut var bara Tell och en Seiko Bullhead 6138-0040 (1974) kvar. Och Seikon säljer jag aldrig, opolerad boett.. synd att den är två år äldre än mig bara annars hade det varit en riktig homerun :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
20 atm? Tveksamt om den klarade det när den var ny?
Ytterst tveksamt, men den är ball hur som helst. Den har till och med den väldigt användbara telemeter-funktionen :)

Varför hittar jag ingen "citera" knapp längre? :)

Nä inget nytt då, jag hade nått ryck för två år sedan när jag fick för mig att det var roligt med klockor så jag köpte på mig en 15-20st 70-talare.
Men till slut var bara Tell och en Seiko Bullhead 6138-0040 (1974) kvar. Och Seikon säljer jag aldrig, opolerad boett.. synd att den är två år äldre än mig bara annars hade det varit en riktig homerun :)
Svara-knappen är där den alltid har varit för mig i alla fall :)

Jo jag får också infall lite då och då även om intresset är relativt nytt. Väldigt fina bilder på din klocka, får säga att våra klockor är(var) i ungefär samma skick men din plupp är lite bättre centrerad jämfört med min. Måste dra fram sambons kamera och ta några bilder. Jag är också rädd för att skada min, men den kommer trots allt inte användas innan den fått sig en ordentlig service så den får vara fin ett tag till.

Du får lägga upp en bild på Seikon med :)
 
Topp