• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Tvättar verkdelar och passar på att ta en Java i solen utanför verkstaden.

image.jpg

Har du kött på benen här? Hur ofta har du sett och fått uppleva en brunspräcklig sm300 på ett NOS bund shell cordovan? Ingen vettig människa tackar nej till det tillfället.

Då delar vi inte uppfattning om definitionen av "vettig" jag tycker det strapet är skitfult.

du har rätt i att NOS shell cordovan kan vara snyggt, dock inte bund.

Behöver du mer skinn? :D Har ett kanonskönt tjockt i älg, mjukt som ett kvinnolår.

Den gula biffen är det idag [emoji1]
ImageUploadedByTapatalk1425063136.681765.jpg

Den va cool på riktigt, vad mäter den? och en vikt tack :)

Har du kött på benen här? Hur ofta har du sett och fått uppleva en brunspräcklig sm300 på ett NOS bund shell cordovan? Ingen vettig människa tackar nej till det tillfället.

Måste också instämma här. Jag gillar bandet och gillar klockan,men jag tycker sm300 passar bättre på tropic eller hemmagjort läder och bundet skulle vara coolt på något krigsinspirerat från 40 talet...

Men som tur är gör var och en som de själva vill och känner för. :)

Måste också instämma här. Jag gillar bandet och gillar klockan,men jag tycker sm300 passar bättre på tropic eller hemmagjort läder och bundet skulle vara coolt på något krigsinspirerat från 40 talet...

Man måste utmana sig själv, men jag tror inte detta är en vinnarkombination heller. Skall dock ge den ett par dagar.

Håller med till 100%

Aurum
Jag fyndade en Certina Sport som skulle passa dig :D Och ditt bund, gärna om du färgar det grönt :)

ifGsedi.jpg

Någon som kan upplysa mig om tidsepok på denna?

Äntligen får man vara med i vintagedelen här på KS :) Fick hem min första riktiga vintage idag, en mekanisk Omega De Ville. Så nöjd! Känns jätte behaglig på handleden och lite elegant hehe
Lite oklart om ålder och ref men ska försöka ta reda på det. Glaset är lite repogt men det borde jag kunna putsa upp. Tänkte även lämna in den på lite service, något tips på bra urmakare i Göteborg? :) Sen måste jag hitta ett passande strap också, det som följde med är blä... Kanske struts eller något annat mysigt! Men men nu har jag skrivit tillräckligt, är super nöjd iaf! Och ett handledsskott :)
image.jpg

image.jpg

Tillbaka
Topp