• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens vintageur.

Nytt glas och med lite magik så får man en helt ny klocka.
IMG_20150425_125827.jpg

Härlig trio! Pontiacen är närmast identisk med en Viggen och den högst upp är närmast identisk med en tidig Autavia. Finns det någon story bakom det faktumet?

Edit: boetten på Girokan kanske inte var så lik Autavian. :)

Njae, ingen spännande story tyvärr - jag gillar de tidiga Autaviorna med stora subdials och dauphinevisare men de kan kosta upp mot 25.000 USD: http://www.hodinkee.com/blog/1960s-...m-new-york-is-this-a-new-era-of-heuer-pricing. Giroxan mättar begäret tillräckligt, särskilt som den kostar en bråkdel av vad den gjort om det stod Heuer på urtavlan.

Pontiacen är kanske ännu sällsyntare än Viggen-Lemaniorna, min är enda exemplaret jag sett, men även där är det en kostnadsfråga. Jag hade gärna haft en Viggen-Lemania men de är svåra att hitta till anständiga priser. Snubblade av en tillfällighet över min klocka på ebay, fanns inget vettigt i annonsen man kunde söka på - stod typ bara "klocka" i rubriken och "fungerar" i beskrivningen, så den blev aningen billigare än en Viggen... :)

Njae, ingen spännande story tyvärr - jag gillar de tidiga Autaviorna med stora subdials och dauphinevisare men de kan kosta upp mot 25.000 USD: http://www.hodinkee.com/blog/1960s-...m-new-york-is-this-a-new-era-of-heuer-pricing. Giroxan mättar begäret tillräckligt, särskilt som den kostar en bråkdel av vad den gjort om det stod Heuer på urtavlan.

Pontiacen är kanske ännu sällsyntare än Viggen-Lemaniorna, min är enda exemplaret jag sett, men även där är det en kostnadsfråga. Jag hade gärna haft en Viggen-Lemania men de är svåra att hitta till anständiga priser. Snubblade av en tillfällighet över min klocka på ebay, fanns inget vettigt i annonsen man kunde söka på - stod typ bara "klocka" i rubriken och "fungerar" i beskrivningen, så den blev aningen billigare än en Viggen... :)

CWC:n är magiskt vacker TorNet!

Tillbaka
Topp