• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dags igen! Inbjudan Vintagefest lördagen 11/11! Gammal tråd men ny träff!

Gummo

Joker
2-Faktor
Hur mycket mögel och av vilken sort krävs för att kvala in?

Gammal certina med trasigt glas och servicebehov brukar räcka, vintagemänniskor är inte så pretentiösa. :)

Vi kör inte med kval men vi brukar vara folk vars huvudsakliga intresse är gamla klockor.

Det måste dock inte se ut som hemma hos @eriksson850
9B75B8FE-C89C-44EF-B8DB-5F9249BB93AD.jpeg
 

Visby

Omega
Jag har några vintage omega från 60-talet. Mitt problem är att de inte är mögliga. Jag kan kanske lösa detta genom att ta ett bakteriellt prov från min frus trosor och sedan pula in det i urverken. Möglet lär ju expandera snabbt bland alla metallbitar och oljor...:)
 

Winga

Omega
Det här låter ju fantastiskt roligt :happyhappy: Gamla klockor och galna nerdar! Eller var det tvärt om?;) Newbie som jag är håller jag mig hemma och hoppas att det blir ett årligt återkommande event.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Det här låter ju fantastiskt roligt :happyhappy: Gamla klockor och galna nerdar! Eller var det tvärt om?;) Newbie som jag är håller jag mig hemma och hoppas att det blir ett årligt återkommande event.
Det kan hända att det dyker upp en och annan nörd :) Vi har kört några vintageträffar i samband med Kaplans Kvalitetsauktion och kommer säkert köra igen så det går fler tåg.
Du får sitta hemma framför och njuta av suddiga bilder av mögliga klockor i dålig belysning istället.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Kan tyvärr inte delta denna gång men ska planera bättre för vårens GTG. Ifall nån ska på förhandsvisningen på Kaplans och kan tänka sig kika på en klocka åt mig så PM:a! :)
 
Topp