240snusit
Silver
Det finns mycket vackra mindre vintage klockor ute på marknaden, så jag tänkte att det kunde vara kul att skapa en tråd tillägnad dom. Även om jag förstår att majoriteten av forumet kanske inte är så jätteintresserad av ämnet så vet jag att det finns några av oss här på forumet som samlar på damklockor och om ni herrar har råkat komma över något kul på loppis eller till era partners får ni självklart mer än gärna dela med er också! 
Jag börjar med att posta mitt senaste nyförvarv, en Certina Waterqueen 275 från 1971 på Fischer mesh utrustad med Certinas fantastiska in-house 17-351 verk. Det är en fantastisk liten automatare med de flesta finesser man vill ha, men även trevligt nog hacking seconds vilket tillhör ovanligheten när det kommer till damurverk. Jag har på känn att det kommer bli många fler klockor i samlingen med detta verk!

Jag börjar med att posta mitt senaste nyförvarv, en Certina Waterqueen 275 från 1971 på Fischer mesh utrustad med Certinas fantastiska in-house 17-351 verk. Det är en fantastisk liten automatare med de flesta finesser man vill ha, men även trevligt nog hacking seconds vilket tillhör ovanligheten när det kommer till damurverk. Jag har på känn att det kommer bli många fler klockor i samlingen med detta verk!
Senast ändrad: