• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dark evil mark II

CLT

Rolex
Snygg klocka :cool: Har testat mesh så många gånger .Men kan inte med det . Skitsnyggt på bild och på andra handleder .Men inte min:) . Lutar åt ett Morellato eller Rios cordovan läder i svart med kontrastsöm i vit . Som matchar den svartvita tavlan
Precis vad jag tänkte föreslå! Svart läder med vit söm skulle nog bli riktigt bra.
 

rogart-63

Patek
Det går väldigt trögt just nu :mad:. Förebannar mig själv för att jag skickade fel tryckknapp på pvd från början . Har skickat den rätta .Men då företaget inte har någar fler pvd på gång så dom kan fylla maskinen eller ugnen . Måste jag vänta . Först när tryckknappen är färdig kan jag skicka iväg allt för montering . Segt som tusan . Jag glömmer nästan bort mitt lilla projekt ibland . Som ligger nerpackat och klart för avfärd .En stor summa pengar ligger i en ask :arghh:
 

Chris Cage

Omega
2-Faktor
klart du ska ha ett svart gummi a 'la typ Rubber B till den. Riktigt snyggt projekt. Gillar svarta klockor skarpt.
 

rogart-63

Patek
Beställde ett svart Obris Morgan igår med svart spänne ..Vilket ju påminner en del om Omegas Isofrane . Ska se hur det ser ut ? Plus att jag har ett Hirsch Mariner läder svart med vita sömmar .
 

rogart-63

Patek
Här går det lite segt . Men äntligen har jag fått höra att den ska vara på g . Skulle kanske fått den som imorgon .Men efter lite snack så blev resultatet nästa vecka . Mollstedts ur har haft stora problem med glaset . 4 stycken har gått åt och ändå blev det inte hundra . Efter lite snack med Omega hittar han felet . Det är tydligen så att man bör ha ett speciellt omega verktyg för att pressa i dessa glas . Men då detta verktyg inte längre finns hos omega utan har slutat tillvekas . Står det inget i guiden om hur man ska gå tillväga . Resultat spräckta glas . Ändå har dom lyckats bra innan med en vanlig glaspress . Men knäckt ett av tio glas .
Oring gör så att glaset spricker och lämnar en liten rund spricka runt hela glaset . Men nu ska Omega hjälpa till att få ordning på grejorna . Det är stort :). Så nästa vecka ska den landa är tanken .
Ett halvår har det väl tagit ungefär om inte mer .
Om någon har eller vet om ett verktyg vore det kul att se .
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Här går det lite segt . Men äntligen har jag fått höra att den ska vara på g . Skulle kanske fått den som imorgon .Men efter lite snack så blev resultatet nästa vecka . Mollstedts ur har haft stora problem med glaset . 4 stycken har gått åt och ändå blev det inte hundra . Efter lite snack med Omega hittar han felet . Det är tydligen så att man bör ha ett speciellt omega verktyg för att pressa i dessa glas . Men då detta verktyg inte längre finns hos omega utan har slutat tillvekas . Står det inget i guiden om hur man ska gå tillväga . Resultat spräckta glas . Ändå har dom lyckats bra innan med en vanlig glaspress . Men knäckt ett av tio glas .
Oring gör så att glaset spricker och lämnar en liten rund spricka runt hela glaset . Men nu ska Omega hjälpa till att få ordning på grejorna . Det är stort :). Så nästa vecka ska den landa är tanken .
Ett halvår har det väl tagit ungefär om inte mer .
Om någon har eller vet om ett verktyg vore det kul att se .


Det kan inte vara så att PVD-beläggningen bygger på lite och att glaset på så sätt blir lite för stort?
 

rogart-63

Patek
Det kan inte vara så att PVD-beläggningen bygger på lite och att glaset på så sätt blir lite för stort?
Vi trodde det först men kollade upp det med micromy. Och det handlar om tusendelar av mm. Men det kan göra att det blir extra strävt eller nåt. Det här verktyget från Omega. Pressar ihop o-ringen innan montering så att glaset glider lätt på plats. I stort set med fingerkraft.
Kolla runt lite igår kväll. Och några på OF har tillverkat egna. Det är en rund ring med fasad insida.Så att o-ring trycks ihop. Ska fixa bild.
 

rogart-63

Patek
Så här ser verktyget ut .

FittingMineralCrystals_zps4e7d2593.jpg
 

rogart-63

Patek
Har inte hunnit ta några bra bilder ännu . Har haft massa annat för mig . Men den har landat idag . Måste verkligen tacka Mollstedtur som inte gav upp när glaset krånglade . Mycket proffsiga . Resultatet talar för sig själv . Har inte bestämmt vilket band jag ska köra på . Just nu är ett gammalt svart rött racingläder skönast .
DSC03945.JPG
DSC03942.JPG
DSC03938.JPG
DSC03936.JPG
DSC03934.JPG
DSC03931.JPG
DSC03939.JPG
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fan vad du hållt oss på sträckbänken! Snyggt!!! Blev riktigt rå:) grattis! Jag tror att helsvart rally el pvd-sharkmesh skulle bli ännu ett snäpp coolare.
 
Senast ändrad:
Topp