• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dark evil mark II

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag fick pris på 1500 hos min lokala PVDpusher idag. De har dessvärre rätt fullbokat så småordar hinner de inte med förrän andra halvan av Januari
Coolt, då kan man få till en sprillans ful-enzo för 3500kr!
aq.JPG
 

rogart-63

Patek
Jag fick pris på 1500 hos min lokala PVDpusher idag. De har dessvärre rätt fullbokat så småordar hinner de inte med förrän andra halvan av Januari

Blir säkert inget mer med bygget förrän då ändå . Har inte alla delar hemma ännu :( . Väntar på boetten från England och så vill jag ha ett par nya pusher som jag ändå ska pvd:a dom . Dom gamla är lite slitna . Säljer dom gamla istället . Vi får höras men tackar för hjälpen .
 

Onelund

Rolex
Blir säkert inget mer med bygget förrän då ändå . Har inte alla delar hemma ännu :( . Väntar på boetten från England och så vill jag ha ett par nya pusher som jag ändå ska pvd:a dom . Dom gamla är lite slitna . Säljer dom gamla istället . Vi får höras men tackar för hjälpen .


Om det inte är någon superbrådska så kan jag säkerligen få till ett bättre pris vart det lider då de väldigt gärna ville att mitt synnerligen skarpa intellekt ska hjälpa dem även i framtiden gällandes ITdriften. haha
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Känns skönt att veta . Att jag inte begår ett helgerån . Frankensteins Omega speedmaster dark evil mark II kommer det ju bli i vilket fall som helst . Hade tänkt byta brygga till en Omega men avstår nog . Dels är den oskäligt dyr och så är den i roseguld . Möjligen kan man ta bryggan till 1863 men även där rätt dyr .

Köp ingen Omega-brygga. Om du gör blir det en riktigt tveksam fakefranken. Bra att det syns att allt inte är helt rätt.
 

rogart-63

Patek
Inte hänt så mycket här i mellandagarna . Vänta fortfarande på boetten från England . Roar mig lite med kronan så länge . Den ska oxå pvd:as .Och för att det ska funka måste o-ringarna ut . En helt ny Omega krona plockas på o-ringar . Nya har jag tagit hem ett gäng . Så nya ska monteras när kronan kommer tillbaka från pvd . Dom andra fick jag mjuka upp i aceton för att få ut . Och pilla ut med en synål . Har två kronor en gammal och en ny .Bägge åker nog med på pvd . Utifall att :p
DSC02478.JPG


DSC02479.JPG
DSC02480.JPG
DSC02481.JPG
 

demondave

Rolex
Ni tänker lite detta stuket då ? Detta är ju nya modell 2014 .

Omega-Speedmaster-Mark-II-327.10.43.50.01.001-1.jpg.pagespeed.ce_._kO95NYT3G.jpg

Trådkapar hejvilt nu, diggar för övrigt projektet stenhårt!

Den marktvåan på bilden alltså, så sjukt snygg! Hittar bilden på Omegas hemsida, men ingen PVD'ad Mark II så långt ögat kan nå. Skämtar dom mig aprillo och leker med ljuset för en snygg bild? Mitt köpsug väcktes just, fy Omega!
 

rogart-63

Patek
För övrigt måste du ha en såndär analuminium-ring som Rio 2016-marktvåan. Vill inte veta hur Omega framställer dessa..

image.jpg
Asgarv:). Det kan man undra? Tyvärr är ju inte glaset på min tachyskala halvgenomskinligt som på dom nya. Annars är det skitsnyggt:) med analring. Angående pvd 2014 kan man undra. Hittade bara bilden på nätet.
 

rogart-63

Patek
Efter levererande av klocka och en snabb men trevlig konversation med JaTack på stan. Det var jag som hade bråttom . Kom jag äntligen hem och fick sprätta upp mitt paket från England . En sunburstslipad mark II boett från SwissTimeService LTD i England .Ruskigt välpaketerat i vakuumplast . Men så underbart vacker den är . Nästan ståpälsvarning . Svårt att återge på bild . Fler bilder ska tas imorgon . Det blänker för mycket med lampa .Nu börjar dett närma sig pvd :nailbiting::nailbiting:. Nästan så jag ångrar mig .:eek:
DSC02621.JPG
DSC02620.JPG
DSC02619.JPG
DSC02617.JPG
DSC02616.JPG
 

McGyver

Rolex
Snyggt! :)

Sugen på att se hur deras slipning är avslutade och krökning - kan du ta en bild med fokus på själva sunburstslipningen? (jepp, vet att det är sjukt svårt att plåta)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Jaså det var därför du hade så bråttom ;) Roligt att du pingade mig, har helt missat denna tråd. Spännande projekt, får en nästan själv att vilja börja så smått själv med något bygge!

Kollade dock dollarkursen precis och då låg den över 8, så att hitta "billiga kap" ute på ebay för projekt kan man kanske glömma :p
 

rogart-63

Patek
Det var inte lätt att få med slipningen McGyver. Har försökt att zomma in ordentligt . Men det är svårt att se nån kurvatur . Övergången mellan slip och polerat är iallafall helt ok :p Tips på hur jag ska gå tillväga för att få bra bilder ? Färg på underlag inställningar på kameran mottages gärna . Närbilderna är tagna med ett specialobjektiv som är vänt bakochfram .

DSC02648.JPG
DSC02647.JPG
DSC02643.JPG
DSC02639.JPG
DSC02638.JPG
DSC02636.JPG
DSC02635.JPG
DSC02631.JPG
DSC02626.JPG
DSC02633.JPG
 

rogart-63

Patek
Nya tavlan kom i förra veckan . Lite trist är att den ser inte likadan ut som den gamla . Synd att den gamla är lite gulnad och har dålig lume . Annars hade jag använt den alla dagar i veckan . Vilken tycker ni är snyggast . Så smånigom här skall den monteras på verket .

DSC02668.JPG
DSC02667.JPG
 

rogart-63

Patek
Tyvärr får det nog bli den högra men den vänstra kommer kanske att sparas till framtiden . Tycker inte nya visare passar den högra tavlan . Plus att nästan allt annat på klockan är nytt så får det bli så .
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tyvärr får det nog bli den högra men den vänstra kommer kanske att sparas till framtiden . Tycker inte nya visare passar den högra tavlan . Plus att nästan allt annat på klockan är nytt så får det bli så .

Håller med om att när du fått alla bitar på plats med den snygga boetten och nya visare så kommer den vänstra tavlan se lite malplacerad ut, men om jag jämför de två tavlorna sida vid sida så är just den vänstra tavlan den överlägsna vinnaren i närvaro och snygghet:)
 
Topp