williamlewin
Basic
Farsans gamla 16030 från 1980-talet. Köpt på Douglas Krook Ur innan Nymans Ur flyttade in på samma adress.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Lider med dig, har själv haft det 2 gånger.DJ fick följa med när ägaren besöker sjukhus med njursten.![]()
?Datejust är en klassisk och stilren klocka som passar i alla väder, men smaken är som baken![]()
Dubbelpostar dagens klocka, 16233 från tidigt 1990-tal.
![]()
Datejust är en klassisk och stilren klocka som passar i alla väder, men smaken är som baken![]()
Okej? Tror nog att i den här tråden är det en ganska populär klocka. Framöver protesterar jag inte mot lite mer substans i inläggen.
Håller med därför lägger vi in en bild i denna posten från tidigare i veckan när ljuset var bra.Okej? Tror nog att i den här tråden är det en ganska populär klocka. Framöver protesterar jag inte mot lite mer substans i inläggen.
Håller med därför lägger vi in en bild i denna posten från tidigare i veckan när ljuset var bra.
![]()
Det är äntligen dags att skaffa min första datejust(WOOHOO)! Hoppas på er hjälp då jag känner att det är ganska svårt att se vad som är korrekt eller ej på en 1601. Har spanat länge på den här då den har legat ute sedan i höstas: https://www.chrono24.com/rolex/datejust-1601--id5465163.htm
Vad tror ni om den?
Verkar allt stämma?
Några uppenbart utbytta delar?
Överpolerad?
Är priset ok, eller högt?
Alla svar jag kan få uppskattas stort![]()
Tack för feedbacken! Missa helt bandhornet, tänkte nog att de berodde på vinkeln men ser nu att det är jäkligt smalt...Relativt dyr. Högra nedre bandhorn verkar fått sig en ordentlig smäll och sedermera polerats. Räkna in servicekostnad också.. för det priset plus service kan du hitta väldigt fina fyrsiffriga alternativt femsiffriga..
Tudor Day Date är riktigt trevlig tycker jag. Finns ju även i lite större format om man föredrar det.Jag är inne på att komplettera med en datejust, eller kanske gå över till lillebror Tudor.
Vad anser ni om deras datejust eller daydate?
Ja jag tycker det jag med, är något med att få med dagen. Rekat lite och siktar in mig allt mer på en DD, otroligt roligt för den relativt låga prislappen jämförelsevis mot Rolex DD.Tudor Day Date är riktigt trevlig tycker jag. Finns ju även i lite större format om man föredrar det.
Det prismässiga steget upp till en Rolex DD är långt, så därför tycker jag att en Tudor DD är mer befogad än en Tudor Date.
Roulettedatum är grymt alltså!Håller med därför lägger vi in en bild i denna posten från tidigare i veckan när ljuset var bra.
![]()
Måste ju vara tillåtet för en DJ-ägare! Tycker jag iaf..Roulettedatum är grymt alltså!
Dubbelpostar även lite från dagens-tråden:
![]()
Upp med lite bilder på era datejusts nu!
Upp med lite bilder på era datejusts nu!
Är inte PRO på C24 men betyder inte reserverad att någon har köpt den, men köparen har ännu inte tagit emot klockan?Vad tror expertisen om denna?
https://www.chrono24.se/rolex/date-just-ref116200--id5545342.htm
Väldigt stor Date/DJ - men ack så vacker!Fortfarande lite stor men en dag kommer den att sitta som en smäck.
![]()
Är inte PRO på C24 men betyder inte reserverad att någon har köpt den, men köparen har ännu inte tagit emot klockan?