Okej, då är jag med! Ser bra ut i mina ögon iallafall, finns dock fler medlemmar med mer kunskap här än vad jag besitter för att kunna bedöma annat.Jag har fått offert på den idag så tror det betyder att jag har reserverat den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Okej, då är jag med! Ser bra ut i mina ögon iallafall, finns dock fler medlemmar med mer kunskap här än vad jag besitter för att kunna bedöma annat.Jag har fått offert på den idag så tror det betyder att jag har reserverat den.
Fel tråd, sorry!Väldigt stor Date/DJ - men ack så vacker!
Förstod detFel tråd, sorry!
Tackar!Förstod detFin bild i vilket fall!
Välkommen i klubben! Några väl valda verktyg bör du absolut köpa på dig, livet blir så mycket enklare.Första RollenFörvärvade till slut en välpolerad skönhet:
![]()
Hur brukar ni förresten göra när ni ska justera och ta bort länkbitar? Jag var för otålig för att beställa hem verktyg och det visade sig vara ett riktigt äventyr att få jobbet gjort - ingen urmakare ville befatta sig med en så pass gammal jubilee. Förvånansvärt att inte ens Rolex AD:n hade rätt verktyg. Jag blev till slut hänvisad till Rolex kontor och väl där fixade urmakaren det på en kvart - helt gratis. Känns fint att vara med i klubbenVill minnas att min lokala urmakare tog över 500 kr och 2-3 dagar på sig för att byta krona på en gammal Omega, och då hade jag ändå med mig kronan…
Grattis!Det är med en skön känsla av stekare från 80-talet jag äntligen får jag posta i denna tråd!
![]()
Stroppiana Srl? Ser fin ut. Köpt från samma handlare tidigare. Tycker deras Polering är helt ok.Hej hopp, behöver er support igen
Jakten fortgår efter en blå 1601, har kontakt med en handlare som skickat lite bilder.
Har inte ägt en datejust innan så har dåligt med referenspunkter känner jag. Hur tycker ni den ser ut?
Man ser bandstiften lite, men kan det bero på att de bara är lite långa? Själv tycker jag att bandhornen inte ser överdrivet polerad ut, eller?![]()
![]()
![]()
Åter igen, tacksam för den hjälp jag får!![]()
Stämmer bra, tack för infon. Frågade samma sak då jag poängterade att jag inte ville ha något som var överpolerat.Stroppiana Srl? Ser fin ut. Köpt från samma handlare tidigare. Tycker deras Polering är helt ok.
Deras klockor är ju även nyservade vilket är trevligt. Här kommer en bild på min gamla:Stämmer bra, tack för infon. Frågade samma sak då jag poängterade att jag inte ville ha något som var överpolerat.
Tycker också att boetten ser bra ut, så det är nog pinnarna som är långa. Däremot sitter lumepluttarna lite konstigt nära indexen på tavlan. Jämför med Falkens eller min. Kanske var så original eller kanske ommålad?Hej hopp, behöver er support igen
Jakten fortgår efter en blå 1601, har kontakt med en handlare som skickat lite bilder.
Har inte ägt en datejust innan så har dåligt med referenspunkter känner jag. Hur tycker ni den ser ut?
Man ser bandstiften lite, men kan det bero på att de bara är lite långa? Själv tycker jag att bandhornen inte ser överdrivet polerad ut, eller?![]()
![]()
![]()
Tack för feedbacken boys! Mycket uppskattatTycker också att boetten ser bra ut, så det är nog pinnarna som är långa. Däremot sitter lumepluttarna lite konstigt nära indexen på tavlan. Jämför med Falkens eller min. Kanske var så original eller kanske ommålad?
![]()
Kan vara icke rolex stift, då kan dom sticka ut lite om inte lamellen är stor nog. Rolex egna stift till lughole modeller har inga lamellen eftersom man pluppar ut dem via lugholeHej hopp, behöver er support igen
![]()
![]()
Kan vara icke rolex stift, då kan dom sticka ut lite om inte lamellen är stor nog. Rolex egna stift till lughole modeller har inga lamellen eftersom man pluppar ut dem via lughole, då ska stifte sitta jämns med boetten.
Yep, köper du hos en AD, tyvärr rätt dyra, 150 kr st om jag minns rätt.Aah, lätt löst med andra ord![]()
Hej hopp, behöver er support igen
![]()
![]()
Tack för feedbacken boys! Mycket uppskattat
Nu när du säger det så är lumen lite stor, kan det se ut så(reaktion över tid eller dyl) eller är det relumat tro? Och isf, är det ett problem?
Lutar mer och mer att nypa denna, jäkligt gött med en nyservad som @Falken säger och tycker det ser go ut för det mesta. Är inte ute efter ett helt perfekt ex utan en i helt ok skick. Denna går för 24k.
Känns som ett bra köp. Du kan ju även överväga denna:
https://klocksnack.se/threads/blå-t...030-box-papper-såld-85-på-rob-engström.67165/
Noterar att lumepluttarna är liknande som ditt ex. Denna är inte nyservad men däremot en svensksåld full settare! 16030 har stålring istället för vitguldsring, inte lika snyggt kanske?
Håll oss uppdaterade.Såg den imorse annonsen också, kliade onekligen i fingrarna! Full set till bra pris, men har verkligen svårt för stålringen tyvärr.
Noterade också att plupparna var liknande och jag hitta några fler på nätet, så känns ganska lugnt på den punkten nu.
Har mailat säljaren några sista frågor och sedan tar jag den här om inget konstigt dyker upp
Stort tack igen för hjälpen, så underbart att kunna vända sig till forumets kunskap och få känna sig tryggare i köpen. Speciellt när det handlar om vintage.![]()
Absolut! Hoppas jag kan återkomma med goda nyheterHåll oss uppdaterade.
Jag upplever att plastglasen har lite bättre förstoring än safir.Är det bara jag som är ute och cycklar eller har de äldre modellerna en starkare datum förstoring?
Nästan allt gör sig bättre på länk, utom ev Panerai och reverso.Tillbaka på länk igen efter en längre session på läder, tycker nog den gör sig bäst så
![]()
Såja!Undrar vad det kan vara
![]()
Nä, inget jag har märkt i alla fall.Finns det någon större skillnad mellan 1601 TT och 16013 förutom pie-pan (wideboy) tavla på den 4-siffriga och quickset på 5-siffriga?