Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dubbelpostar från paketöppningstråden.
Äntligen kan jag ansluta mig till gemenskapen här! Det har varit en rolig resa, men nu är vi framme.
16013, tapestry dial.
![]()
![]()
![]()
Tack! Yupp haha var redan på min handled ca en timme efter att annonsen hade lagts upp.Grattis! Den högg du snabbt![]()
Känns det rätt så är det ingen idé att vänta!Tack! Yupp haha var redan på min handled ca en timme efter att annonsen hade lagts upp.![]()
Grattis och väl fångat! Riktigt fin tavlaDubbelpostar från paketöppningstråden.
Äntligen kan jag ansluta mig till gemenskapen här! Det har varit en rolig resa, men nu är vi framme.
16013, tapestry dial.
![]()
![]()
![]()
Tack! Nu sitter jag här med 2st tapestry dials.Grattis och väl fångat! Riktigt fin tavla
Helt rätt att hugga snabbt när de väl kommer ut något![]()
Haha, bättre två än ingen iafTack! Nu sitter jag här med 2st tapestry dials.
Köpte nämligen en tavla separat för ett par dagar sen.
Snygg! GrattisDubbelpostar från paketöppningstråden.
16013, tapestry dial.
![]()
![]()
![]()
Vad är det för ref och diameter på den mindre?Så sitter man på två DJ helt plötsligt...
![]()
Grattis! Sitter som en smäckDubbelpostar från paketöppningstråden.
16013, tapestry dial.
![]()
![]()
![]()
Vad är det för ref och diameter på den mindre?
Ingen vän av romerska siffror generellt men på den funkade det riktigt braDet är en 178274, 31 mm![]()
Nej inte jag hellerIngen vän av romerska siffror generellt men på den funkade det riktigt bra![]()
Blå är riktigt bra. Min enda invändning är att jag tycker det bryter av lite med den vita bakgrunden på datumfältet. På en ljus tavla blir det mindre kontrast.Nej inte jag hellerdet funkar.. men planen är att så småningom byta till kanske en blå eller rosa tavla med stickdials
![]()
Riktigt fetKrosspostar med några bilder jag är hyfsat nöjd med. Funderar på om man skall prova en ljus tavla när våren verkligen är här. Provade en rosa på bergströms. Det hade varit ngt.
![]()
![]()
![]()
Tack!Riktigt fetBlev sugen på att införskaffa en själv...
Riktigt snygg!DJ 1601 från 1969 med vit tavla![]()
TackarRiktigt snygg!
Är det inte den här?Detta var enligt mig en mycket vacker urtavla. Någon som vet om den är original? Tror inte att jag har sett en liknande tidigare.
http://www.chrono24.com/rolex/datejust-diamonds-16234--id4346491.htm
Det är en femsiffrig ref...Är det inte den här?
![]()
edit: såg nu att just denna var ju till 41/34 mm.. ska kika på 36
Den fanns inte på den listan men så var det ju bara 2015-2016 års tavlor. Kanske tidigare släpp?
Ah my bad. tänkte ju inte så långtDet är en femsiffrig ref...
Om det varit en sexsiffrig hade utvalet kunnat se ut såhär. Cred till @Ernesto
Kollar man på dem ser man att vissa verkligen inte syns ofta här på ks...
![]()
![]()
Halv elva en söndag är det ok att tänka lite kort.Ah my bad. tänkte ju inte så långt![]()
![]()
Hittade den! S58.Detta var enligt mig en mycket vacker urtavla. Någon som vet om den är original? Tror inte att jag har sett en liknande tidigare.
http://www.chrono24.com/rolex/datejust-diamonds-16234--id4346491.htm
Mycket snygg färgkombination!Det är med en skön känsla av stekare från 80-talet jag äntligen får jag posta i denna tråd!
![]()