Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har du ens prövat 41mm?Har förvisso ingen ny men 36 är mitt val alla dagar i veckan. För mig är en DJ relativt nätt och då blir 41 alldeles för stort.
![]()
Man kan köpa den som lös tavla, men inte "orginalmonterad". Ping @Nicklas.S som jag har för mig har koll.Kan man fortfarande köpa tuxedo dial eller har den utgått?
Troligtvis ommålad tavla. Men gjordes kanske ett fåtal s k Stellatavlor. Vanligare till Day Date.Jag snubblade över en bild på en dj med burgundyfärgad tavla och blev kär. Vet någon om det har släppts någon sådan eller var det kanske en omgjord variant, någon som vet?
Troligtvis ommålad tavla. Men gjordes kanske ett fåtal s k Stellatavlor. Vanligare till Day Date.
Kan man fortfarande köpa tuxedo dial eller har den utgått?
2011 var sista året den fanns med i katalogen. Kan köpas löst men inte originalmonterad.Man kan köpa den som lös tavla, men inte "orginalmonterad". Ping @Nicklas.S som jag har för mig har koll.
Nej, precis som i privat- och arbetsliv hittar jag bara på saker och pratar om sånt jag inte vet något om.Har du ens prövat 41mm?
Dessutom, du jämför med det gamla caset (4 o 5 siffrig), vilket bärs avsevärt mindre än nya boetten.....
I tidigare svar på 36 eller 41 mm fick jag svar att 36 är vedertaget av en medlem. Är det så? Isf varför? Vilken storlek kör ni?
36mm är bra/perfekt på en DJ. Tycker jag. Gamla djII kändes för klumpig, nya dj41 har jag inte sett.I tidigare svar på 36 eller 41 mm fick jag svar att 36 är vedertaget av en medlem. Är det så? Isf varför? Vilken storlek kör ni?
Det var skrivet med glimten i ögat vilket jag hoppas du förstod. Det är naturligtvis individuellt men min bild är att de flesta här föredrar 36.I tidigare svar på 36 eller 41 mm fick jag svar att 36 är vedertaget av en medlem. Är det så? Isf varför? Vilken storlek kör ni?
Det var skrivet med glimten i ögat vilket jag hoppas du förstod. Det är naturligtvis individuellt men min bild är att de flesta här föredrar 36.
Har själv en 36:a
![]()
![]()
![]()
Rolex Date just, 1601, från 1972 vill jag minnas. Sitter på Hirschband. Jag ursäktar för att fotografierna är undermåliga, jag måste uppenbarligen lära mig att fotografera klockor bättre.
Frågan till experterna, ser ni några problem med klockan?
Mycket möjligt, visarna hade jag ingen aning om (men dom är original antar jag?). Tavlan gillar jag skarpt. Hur många nyanser kan man välja mellan till datejust egentligen? Jag har verkligen sett en hel del tillval.
Det var skrivet med glimten i ögat vilket jag hoppas du förstod. Det är naturligtvis individuellt men min bild är att de flesta här föredrar 36.
Har själv en 36:a
Jag kunde aldrig förlika mig med storleken på 36. 41 känns helrätt för min del...
Snygg - mycket snygg.... Är det en 2:a?Precis som för mig... Testade 36 men köpte 41...![]()
Japp... Min första Rolex. Var inställd på en 36:a men när jag satt i butiken så kunde jag absolut inte få rätt känsla med den. Har två andra klockor på +40mm så det spelade nog in.Snygg - mycket snygg.... Är det en 2:a?
Tycker att den blå tavlan med stavindex är riktigt fin. Så kör!Hmm... Jag är kluven. Har den vita tavlan med funderar på att byta till en blå.
Vad tycker ni ? Och om jag bytar tavla. Vad kan jag tänkas få för tavlan + visare om jag skulle sälja den ? (Ingen synbar patina med mina ögon).
![]()
![]()
Tycker att den blå tavlan med stavindex är riktigt fin. Så kör!
Tyvärr ingen bra uppfattning om vad du kan få för den vita, men varför inte behålla?
Så santÄsh. I en låda gör den ingen lycklig. Bättre den kommer till nytta i så fall!![]()
Hmm... Jag är kluven. Har den vita tavlan med funderar på att byta till en blå.
Vad tycker ni ? Och om jag bytar tavla. Vad kan jag tänkas få för tavlan + visare om jag skulle sälja den ? (Ingen synbar patina med mina ögon).
![]()
![]()