Flyger tyvärr inte för mig. Läder kanske men det där får den att se fel ut tycker jag...Hiss eller Diss att köra den på Nato då ?
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Flyger tyvärr inte för mig. Läder kanske men det där får den att se fel ut tycker jag...Hiss eller Diss att köra den på Nato då ?
![]()
![]()
De har kört mest eta ja. Automataren på 29 mm har ett dam-eta-verk. Storleken större på 32 mm har en klossigare boett och bärs stort, större än DJ 36 mm. Gillar man en modern sub trivs man nog med 32an. Den har ett nyare och lite finare etaverk. Själv har jag automatisk 29 mm och lövtunn 27 mm. Fassan har 32an
Flyger tyvärr inte för mig. Läder kanske men det där får den att se fel ut tycker jag...
Hmm... Jag är kluven. Har den vita tavlan med funderar på att byta till en blå.
Vad tycker ni ? Och om jag bytar tavla. Vad kan jag tänkas få för tavlan + visare om jag skulle sälja den ? (Ingen synbar patina med mina ögon).
![]()
![]()
De kostar väl typ 5k nya. Säg halva priset. Plus en tusing för visarna.Hmm... Jag är kluven. Har den vita tavlan med funderar på att byta till en blå.
Vad tycker ni ? Och om jag bytar tavla. Vad kan jag tänkas få för tavlan + visare om jag skulle sälja den ? (Ingen synbar patina med mina ögon).
![]()
![]()
De kostar väl typ 5k nya. Säg halva priset. Plus en tusing för visarna.
Visst är den sex-siffrig. Jag kan ev vara spekulant.
Nää, länk är bäst på de där. Vit och blå tavla ät favoriter men jag föredrar stavilndex så jag skulle bytt tavla. Ca 3.000 kr kan du kanske få för tavlan, även om arabiska index är mindre populära bland den stora massan.Hiss eller Diss att köra den på Nato då ?
![]()
![]()
Typ vad jag sa. 5k för tavlan o 1000 för visarna.Pratade med Bergströms i Malmö. Dom skulle ha 6300kr för tavla och visare ink byte, samt 3-4 veckor leverans från Rolex på tavlan. Jobbet kunde dom göra över dagen. Skall fundera ett par hekto på saken![]()
Kör på blå! Här kommer bilder på min
![]()
![]()
![]()
Strax över 16cm...Vad har du för handledsomkrets om man får fråga?![]()
Strax över 16cm.... tunna jävlar
Har du testat 36mm? 2mm är inte så mycket. Du får testa båda och se vad du tycker.Sitter själv på mäktiga 17 :') din DJ sitter som en smäck på dig
Funderar på 34mm date men undrar om det inte blir för smått
Min på super jubilee,hälsar tillbaka.Min 116200 säger hej!
![]()
Funderade bra o länge på en svarttavlad 116200 på superjubilee men ville ha en sportigare/tooligare look/känsla plus att den blåa tavlan är magiskMin på super jubilee,hälsar tillbaka.
![]()
Jag köpte ett originaloyster som jag tänkte byta till när jag tröttnat eller vill ha möjlighet att kunna köra lite mer justeringar på storleken på armbandet i sommar.Funderade bra o länge på en svarttavlad 116200 på superjubilee men ville ha en sportigare/tooligare look/känsla plus att den blåa tavlan är magisk![]()
Fördelen med jubilee är för mig att den är så suveränt skön att bära, man känner knappt att man har en länk kring handleden. Nackdelen är att den inte har nån typ av mikrojustering att tillgå och det kan därför bli lite svårare att få till passformen om handleden skulle svullna under en varm sommardag till exempel.Funderar själv på en DJ men har svårt att välja mellan oyster och superjubilee länk? någon som har erfarenhet ifrån båda och vill dela med sig av fördelar/nackdelar?![]()
Stort tack för grymt svar! Har sett att många jubilee länkar blir stretchade efter ett tag men kanske bara är på äldre klockor. Tanken är att den ska bäras på jobbet där jag bär kostym normalt. Tycker blå urtavla med svart datum är snyggt, har förstått att räfflad ring är dyrare? Tycker räfflad är snyggare men beror på pris. Min budget ligger på ca 40k så ska försöka hitta någon bättre begagnadFördelen med jubilee är för mig att den är så suveränt skön att bära, man känner knappt att man har en länk kring handleden. Nackdelen är att den inte har nån typ av mikrojustering att tillgå och det kan därför bli lite svårare att få till passformen om handleden skulle svullna under en varm sommardag till exempel.
Fördelen med oyster är att det kan vara lite lättare att hitta en bra passform i och med att det finns fler möjligheter till mikrojustering. Trots justeringen tycker jag dock som sagt jubilee bär skönare bara man får till passformen. Sen är de polerade delarna på ett oyster en riktig hairlines-magnet om man stör sig på sånt.
Sen handlar det mycket om vilken typ av Datejust du tänker skaffa och hur den ska användas. Är den tänkt som en dressklocka är jubilee självskrivet men vill du köra med en mer vardaglig/sportig look är oyster att föredra i mitt tycke. Enligt mig är det snyggast med jubilee till Datejust med räfflad ring och oyster till slät ring, se mina Datejusts här nedan för exempel.
![]()
Lite stretch får man nog kanske räkna med på nyare jubilees men jag tror inte det alls är som på tidigare modeller. Du kan nog njuta av klockan i bra många år innan du märker av några tecken på att länken blivit stretchad. Räfflad ring är dyrare ja, du får ge ca 10' mer för den modellen om du köper en ny Datejust.Stort tack för grymt svar! Har sett att många jubilee länkar blir stretchade efter ett tag men kanske bara är på äldre klockor. Tanken är att den ska bäras på jobbet där jag bär kostym normalt. Tycker blå urtavla med svart datum är snyggt, har förstått att räfflad ring är dyrare? Tycker räfflad är snyggare men beror på pris. Min budget ligger på ca 40k så ska försöka hitta någon bättre begagnad![]()
Tack igen, verkar som en blå urtavla med jubileelänk är rätt val för mig då jag normalt kan tycka vissa klockor "skaver" på handleden. Får se om de blir en räfflad eller ej, beror som sagt lite på pris. Håller utkikLite stretch får man nog kanske räkna med på nyare jubilees men jag tror inte det alls är som på tidigare modeller. Du kan nog njuta av klockan i bra många år innan du märker av några tecken på att länken blivit stretchad. Räfflad ring är dyrare ja, du får ge ca 10' mer för den modellen om du köper en ny Datejust.
För 40' kan du säkert hitta en fin skapligt ny Datejust, du får hålla koll på Köp & Sälj framöver.![]()
Är man knäpp om man funderar på att beställa en Datejust Turnograph som första Rolex? (116264 alltså)
Har en Speedy som jag i princip är OWG med, och är sugen på något lite dressigare att komplettera med. Vill gärna ha något som inte känns för dressat för att kunna bäras med casual kläder (jeans och skjorta typ).
Kul med en lite ovanligare modell, och praktiskt med vridbar bezel.
Den ska dock ha varit relativt opopulär när den producerades? Dumt förstaval?
Nja... Tycker den ser bra ut på länk men nato sabbar det för mig.Hiss eller Diss att köra den på Nato då ?
![]()
![]()
Diss. Det är verkligen sjukt få klockor som funkar på nato.Hiss eller Diss att köra den på Nato då ?
![]()
![]()
Diss. Det är verkligen sjukt få klockor som funkar på nato.
Det är du absolut inte - jag gillar den =)Är man knäpp om man funderar på att beställa en Datejust Turnograph som första Rolex? (116264 alltså)
Har en Speedy som jag i princip är OWG med, och är sugen på något lite dressigare att komplettera med. Vill gärna ha något som inte känns för dressat för att kunna bäras med casual kläder (jeans och skjorta typ).
ToG är en underskattad modell. Lite sportig för att vara en DJ. Här är min gamla:Är man knäpp om man funderar på att beställa en Datejust Turnograph som första Rolex? (116264 alltså)