• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

15202

Omega
Har förvisso ingen ny men 36 är mitt val alla dagar i veckan. För mig är en DJ relativt nätt och då blir 41 alldeles för stort.
PSX_20161224_173608.jpg
Har du ens prövat 41mm?

Dessutom, du jämför med det gamla caset (4 o 5 siffrig), vilket bärs avsevärt mindre än nya boetten.....
 

D8just

Breitling
Jag snubblade över en bild på en dj med burgundyfärgad tavla och blev kär. Vet någon om det har släppts någon sådan eller var det kanske en omgjord variant, någon som vet?
 

ClubSY

Omega
I tidigare svar på 36 eller 41 mm fick jag svar att 36 är vedertaget av en medlem. Är det så? Isf varför? Vilken storlek kör ni?
 

Salesmayne

Panerai
IMG_0028[1].JPG
IMG_0030[1].JPG
IMG_0030[1].JPG

Rolex Date just, 1601, från 1972 vill jag minnas. Sitter på Hirschband. Jag ursäktar för att fotografierna är undermåliga, jag måste uppenbarligen lära mig att fotografera klockor bättre.

Frågan till experterna, ser ni några problem med klockan?
 

Salesmayne

Panerai
Mycket möjligt, visarna hade jag ingen aning om (men dom är original antar jag?). Tavlan gillar jag skarpt. Hur många nyanser kan man välja mellan till datejust egentligen? Jag har verkligen sett en hel del tillval.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Mycket möjligt, visarna hade jag ingen aning om (men dom är original antar jag?). Tavlan gillar jag skarpt. Hur många nyanser kan man välja mellan till datejust egentligen? Jag har verkligen sett en hel del tillval.

Nu uttalar jag mig bara efter de suddiga bilderna... Tavlan ska vara en T Swiss T om den är från ca 72 och lumeplupparna ser ut att ha samma färg som visarnas lume därför tror jag att de är bytta i samband med bytet.

Det finns massvis av färger. Blå, silver, brun, grå osv. Stentavlor finns också.

Var det något problem med klockan, som du kände till? Eftersom att du frågade. Eller var det bara nyfikenhet om vi såg något?
 

Salesmayne

Panerai
Ren och skär nyfikenhet. Jag köpte den för något år sen och kontrollerade så mycket jag kunde vid tidpunkten, hade ingen vidare koll vilket uppenbarligen även gäller i dagens läge. Den kom dock med servicepapper från Robert Engström samt verkade ok (och har sin numrering mellan bandhornen eller hur det nu beskrivs).

Egentligen så förtjänar man kanske inte en ca 20k klocka när man inte vet särskilt mycket om autenticitet och säljares tillförlitlighet men jag gick på magkänsla och ha begär :) Det är definitivt klockan som får mest tid på handleden!
 

Halle81

Omega
2-Faktor
Snygg - mycket snygg.... Är det en 2:a?
Japp... Min första Rolex. Var inställd på en 36:a men när jag satt i butiken så kunde jag absolut inte få rätt känsla med den. Har två andra klockor på +40mm så det spelade nog in.
2:an verkar vara mkt mindre populär här på forumet vad jag läst. Finns dock en jättebra recension om den.
 

Aarrgghh

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hmm... Jag är kluven. Har den vita tavlan med funderar på att byta till en blå.

Vad tycker ni ? Och om jag bytar tavla. Vad kan jag tänkas få för tavlan + visare om jag skulle sälja den ? (Ingen synbar patina med mina ögon).

18299227_293405844449391_3674471450896498688_n.jpg


116200.jpg
 

Mado

Breitling
Hej !
Är intresserad av inköp av min första Rolex, önskar och söker helst 116300/116334.
Då detta är mitt första köp, skriver jag här i hopp samt i önskan om att få lite tips gällande pris, vad som rekommenderas, bör observeras. Tacksam för hjälp.
Någon som har något sådant till salu?
Med vänlig hälsning, Mado
 

50Famnar

Omega
2-Faktor
Hmm... Jag är kluven. Har den vita tavlan med funderar på att byta till en blå.

Vad tycker ni ? Och om jag bytar tavla. Vad kan jag tänkas få för tavlan + visare om jag skulle sälja den ? (Ingen synbar patina med mina ögon).

18299227_293405844449391_3674471450896498688_n.jpg


116200.jpg
Tycker att den blå tavlan med stavindex är riktigt fin. Så kör!
Tyvärr ingen bra uppfattning om vad du kan få för den vita, men varför inte behålla?
 
Topp