• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Dagens DJ.
PSX_20170512_075428.jpg
 
När börjar de skeppa nya DJ 41. Nån som ställt sig i kö för en med fluted bezel och blå tavla?

Vad tror ni, hit or miss?
 
Hej på er,

Har än så länge bara inhandlat nya klockor. Börjar dock bli allt mer lockad av vintage och funderar på att köpa en Datejust 16233. Det är alltså en 36 mm two-tone klocka med flytande guldring och jubilelänk. Just det tänkta exemplaret har en tapestry dial i guld/champagne.

Nu till min fråga.. Finns här någon som vet vilket år 16233 började tillverkas?

Stort tack på förhand!
 
Är inne på att köpa en årsklocka men det mesta jag hittar ifrån 1989 är two tone och det är inte det jag är ute efter. Helst vill jag ha en med oyster istället för jubilee.
Helt omöjligt eller finns det en chans?
 
Är inne på att köpa en årsklocka men det mesta jag hittar ifrån 1989 är two tone och det är inte det jag är ute efter. Helst vill jag ha en med oyster istället för jubilee.
Helt omöjligt eller finns det en chans?
Klart det finns, t ex denna.
http://www.chrono24.se/rolex/oyster-perpetual-datejust-automatic-steel-16220--id5750908.htm

Dock lite dyr. Skulle rekommendera att leta efter en bra klocka med en tavla du gillar och sedan byta till Oysterlänk.
 
Sitter och kikar på turnographs på chrono24.

Rent spontant så tycker jag kronan på claspen på den här (M-series 116264 TOG) ser lite konstig ut, men är det bara jag som inbillar mig?
Bilder:
godCj8x.jpg

UsOlhRE.jpg

UHpgTDd.jpg
 
Tillbaka
Topp