• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är ju som killen på Gant-butiken skulle stå bakom kassan i en Ralph Lauren piké :facepalm:

Blir en attityd som "jag bara jobbar här för pengarna, jag tycker varumärket är B och skulle aldrig köpa det själv - men jag säljer det gärna till losers som dig"...

Lite så. Men samtidigt är han skön, och har absolut inte den inställningen. Snarare är det tvärtom, han verkar gilla JLC till exempel, men väljer Rolex pga att det är en bättre daily wearer.
I hans fall är det mer att "jag vill gärna ha en JLC, men får nöja mig med en Rolex"

. Men den ligger i lådan bakom disken. Han kan inte ha Rolex på sig i butiken.

Den ligger inte alls i lådan bakom disken.
 
Lets dance på TV, perfekt att starta en tråd...

2PibwdS.jpg

2fo7mCq.jpg


hur är de nu - "great minds think alike" ;) (ledsen för den taffliga bilden)

Som många redan har påpekat är DJ en väldigt mångsidig klocka, även om jag har en del klockor i samlingen som på alla sätt och vis är bättre klockor blir det ofta just den här som tillslut hamnar på armen. Håller inte riktigt med om att en DJ per definition är gubbig, vist en Two-tone med en lite smått patinerad champagne tavla med index är ju väldigt gubbig men det finns en uppsjö av andra kombinationer att välja mellan som jag inte alls håller med om skulle vara speciellt gubbiga.
 

Tommytvigg

Cartier
2fo7mCq.jpg


hur är de nu - "great minds think alike" ;) (ledsen för den taffliga bilden)

Som många redan har påpekat är DJ en väldigt mångsidig klocka, även om jag har en del klockor i samlingen som på alla sätt och vis är bättre klockor blir det ofta just den här som tillslut hamnar på armen. Håller inte riktigt med om att en DJ per definition är gubbig, vist en Two-tone med en lite smått patinerad champagne tavla med index är ju väldigt gubbig men det finns en uppsjö av andra kombinationer att välja mellan som jag inte alls håller med om skulle vara speciellt gubbiga.

Vad fin din DJ är! Skulle jag kunna få köpa den?? :rolleyes:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
2fo7mCq.jpg


hur är de nu - "great minds think alike" ;) (ledsen för den taffliga bilden)

Som många redan har påpekat är DJ en väldigt mångsidig klocka, även om jag har en del klockor i samlingen som på alla sätt och vis är bättre klockor blir det ofta just den här som tillslut hamnar på armen. Håller inte riktigt med om att en DJ per definition är gubbig, vist en Two-tone med en lite smått patinerad champagne tavla med index är ju väldigt gubbig men det finns en uppsjö av andra kombinationer att välja mellan som jag inte alls håller med om skulle vara speciellt gubbiga.

Kul att det finns flera. Har inte sett så många.
 
DJ måste vara den enda rolex som funkar bra med en hel drös olika armband.
Det sjuka var att jag är rätt säker att jag har sett en DJ på nato som jag (då iaf) nästan tyckte såg bra ut.
Jag förstår hur det låter, men jag reserverar mig för en temporär sinnesförvirring. :eek:
 
Topp