• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bumpar med en bild på min DJ och min frus DJ, en present från mig förstås. Den första Rolexen jag köpte.
En svart Arab och en vit Romare :)


Ip3bGt5.jpg
 

clock

Omega
Vackert!

Ingen av er som ledsnat på sin DJ med slätring, Oyster och svart tavla och vill sälja den till mig? :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Underbar tråd. Upptäckte den nu.

Jag kanske hi-jackar tråden nu och borde kanske skriva det här någon annanstans men som forumräv, på andra forum, så stör en sak med klocksnack mig lite och det är att det inte finns fler trådar som den här.

Det skulle vara kanon, både för att enklare hitta det man söker, för att minska spretigheten på forumet och för att minska antalet trådar och det vvore att hålla ihop modellspecifika diskussioner i en och samma tråd. Kanske per modell, eller kanske per referensnummer.

Om man tex vill läsa på, eller ställa frågor, om DJ, eller GMT, eller Speedy eller något annat vore det mycket enklare att kunna skumma igenom en och samma tråd, de frågor man har har i många fall redan ställts, eller lägga till frågor, bilder och kommentarer i den modellspecifika-tråden.

Funkar på det viset på ett flertal andra forum jag frekventerar och moderatorerna gör ett förnämligt arbete med att stänga ner spretiga trådar och hänvisa vilsna postare rätt.

Reflektioner på detta? Moderatorer?

//Johan
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Lets dance på TV, perfekt att starta en tråd...

Det har varit mycket skriverier och hyllningar av Rolex Datejust på sistone. Passar på att starta en tråd där bilder på era DJ, eller bara någon snygg eller ful DJ, är välkomna. Gärna med en liten beskrivning av vad det är för modell. Den coola förfadern Date är också välkommen.

Gubbklocka, snik Rolex, fjollklocka, hipsterklocka eller bara ett medvetet val?

Tyckte själv att DJ var ganska så gubbig, speciellt med jubilee länken. Sedan såg jag några snygga bilder på en DJ med slät ring och tyckte plötsligt att det var en optimal kostymklocka.

(Snodd från Singular straps)
rolexhoneyracing.jpg


Efter att ha sett bilder på Day Date med slät ring och romerska siffror började jag leta efter det utförande på en DJ



Men det var ju inte så lätt att hitta den kombinationen. Talade med Kaplans och Dr Watch om att byta till en slät ring. Dom tyckte att det var synd att byta, eftersom referensen ändras. Nåväl.

Ramlade in på Dubbes tråd och såg hans DJ. Den var ju ball! Säkert ovanlig. Fräscht med arabiska siffror.

(Snodd från Dubbes tråd)



Nu var jag inställd på att jag skulle köpa en klassisk DJ med vit tavla och stavindex. Letade på Chrono 24.





Men... jag hittade istället denna och slog till

2PibwdS.jpg


En 16030 med den digitala jubileumstavlan. Älskad eller hatad. Tror att 16030 är den sista DJn med plexi, vilket jag gillar.

Lika, men ändå så olika

6iF5jVn.jpg



Kombinationerna tavla, index, ring och länk är oändliga. Lägg gärna upp en bild på din egen klocka eller bara en bild på ditt favoritutförande.

Wow...jag gillar också arabiska siffror på en urtavla! Den var riktigt schysst denna dära Datejusten, ett stort Grattis!
Lite nyfiken, men vad hittade du detta exemplar?!
Hittat...någon på chrono24, men då har det känns osäkert. Ligger än där just nu med arabiska siffror, men säljaren är privat tyvärr.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Okej, ytterligare en Date-fråga: På 34mm's modellerna som har 19 mm:s luggar, är hela armbandet smalare där än t.ex. ett Oyster för en Sub?

//Johan
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Mkt fin. Jag har en likadan från 2008 :) Gillar den mer för varje dag och är säker på att det kommer gälla även om 20 år. Så klassisk och funkar till alla kläder. Börjar dock bli sugen på den större 116300. Mer av det goda..

Kan bara hålla med om att den är väldigt mångsidig och en klocka jag förmodligen kommer att ha lååång tid. Tycker oxå 116300 är snygg men föredrar 36mm.

/Andy7750
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Wow...jag gillar också arabiska siffror på en urtavla! Den var riktigt schysst denna dära Datejusten, ett stort Grattis!
Lite nyfiken, men vad hittade du detta exemplar?!
Hittat...någon på chrono24, men då har det känns osäkert. Ligger än där just nu med arabiska siffror, men säljaren är privat tyvärr.

Köpte den från en tysk firma via Chrono24. Uhrencapital.de
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Senast ändrad:
Topp