Bumpar med en bild på min DJ och min frus DJ, en present från mig förstås. Den första Rolexen jag köpte.
En svart Arab och en vit Romare
En svart Arab och en vit Romare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkis DJ
Så jävla lik Bojkes Glycine
1803 på tyg
På länk
den är så snyggLite DJ
/Andy7750
Lets dance på TV, perfekt att starta en tråd...
Det har varit mycket skriverier och hyllningar av Rolex Datejust på sistone. Passar på att starta en tråd där bilder på era DJ, eller bara någon snygg eller ful DJ, är välkomna. Gärna med en liten beskrivning av vad det är för modell. Den coola förfadern Date är också välkommen.
Gubbklocka, snik Rolex, fjollklocka, hipsterklocka eller bara ett medvetet val?
Tyckte själv att DJ var ganska så gubbig, speciellt med jubilee länken. Sedan såg jag några snygga bilder på en DJ med slät ring och tyckte plötsligt att det var en optimal kostymklocka.
(Snodd från Singular straps)
Efter att ha sett bilder på Day Date med slät ring och romerska siffror började jag leta efter det utförande på en DJ
Men det var ju inte så lätt att hitta den kombinationen. Talade med Kaplans och Dr Watch om att byta till en slät ring. Dom tyckte att det var synd att byta, eftersom referensen ändras. Nåväl.
Ramlade in på Dubbes tråd och såg hans DJ. Den var ju ball! Säkert ovanlig. Fräscht med arabiska siffror.
(Snodd från Dubbes tråd)
Nu var jag inställd på att jag skulle köpa en klassisk DJ med vit tavla och stavindex. Letade på Chrono 24.
Men... jag hittade istället denna och slog till
En 16030 med den digitala jubileumstavlan. Älskad eller hatad. Tror att 16030 är den sista DJn med plexi, vilket jag gillar.
Lika, men ändå så olika
Kombinationerna tavla, index, ring och länk är oändliga. Lägg gärna upp en bild på din egen klocka eller bara en bild på ditt favoritutförande.
Någon som kan berätta lite mer om denna modell?Min Turn-O-Graph kanske kvalar in
Yes. 19mm istället för 20.Okej, ytterligare en Date-fråga: På 34mm's modellerna som har 19 mm:s luggar, är hela armbandet smalare där än t.ex. ett Oyster för en Sub?
//Johan
Ja och även spännet är smalare.Okej, ytterligare en Date-fråga: På 34mm's modellerna som har 19 mm:s luggar, är hela armbandet smalare där än t.ex. ett Oyster för en Sub?
//Johan
Perfekt dag att bära min 116200
/Andy7750
Föregångaren till submariner även kallad thunderbird, lanserad 1953 och discontinued 2011.Någon som kan berätta lite mer om denna modell?
Mkt fin. Jag har en likadan från 2008 Gillar den mer för varje dag och är säker på att det kommer gälla även om 20 år. Så klassisk och funkar till alla kläder. Börjar dock bli sugen på den större 116300. Mer av det goda..
Wow...jag gillar också arabiska siffror på en urtavla! Den var riktigt schysst denna dära Datejusten, ett stort Grattis!
Lite nyfiken, men vad hittade du detta exemplar?!
Hittat...någon på chrono24, men då har det känns osäkert. Ligger än där just nu med arabiska siffror, men säljaren är privat tyvärr.
Köpte den från en tysk firma via Chrono24. Uhrencapital.de