• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Bas

Patek
Vad föredrar ni? Jubilee eller oyster på en
6-siffrig DJ?
16095DDD-CB7F-41E0-BAD2-69A5CEED65FF.jpeg

08996E21-B3F3-4826-A4F5-20B9261C9B0D.jpeg
 

niklashager

Breitling
Jag fick en Datejust 1601 av min kära fru i 30 års present som köpte den av en medlem här på forumet.

Jag behöver ett värderingsintyg på klockan till mitt försäkringsbolag ifall någonting skulle hända med klockan, någon som kan rekommendera någon i Stockholms City? Vad kommer jag att få betala för en värdering?

Tack på förhand!

/Niklas
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag fick en Datejust 1601 av min kära fru i 30 års present som köpte den av en medlem här på forumet.

Jag behöver ett värderingsintyg på klockan till mitt försäkringsbolag ifall någonting skulle hända med klockan, någon som kan rekommendera någon i Stockholms City? Vad kommer jag att få betala för en värdering?

Tack på förhand!

/Niklas
Jag skulle rekommendera Kaplans. Tror det kostar 400kr + 1 % av värdet.
 

Jodisalt

Rolex
Vet faktiskt inte, den satt på när jag köpte klockan. Det är säkerligen inte originaltavlan, men om den köpts till eller är en servicetavla vet jag inte. Någon kanske kan upplysa mig?

Tror det är en servicetavla med tanke på att det endast står ”Swiss made” men jag kan ha fel ;) lämnade in en 1603 för tavelbyte och skillnaden var att på servicetavlan står det endast ”swiss made”.

Egentligen spelar det ingen roll, sjukt snygg tavla har du iaf och det är originaltavla från Rolex ;)
 
Topp