• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

R

Red Scream

Guest
Nya byxor.
20180324_115414.jpg
20180324_115546.jpg
Verkligen snygg tavla. Är det lite linnestruktur?
 

MARTINOV

Cartier
Någon som haft problem med glappande lås på claspen på en 6-siffrig DJ (oysterlänk)? Det verkar alltså röra sig om en halv millimeter eller så, men det är tillräckligt för att det ska "klicka" lite när man rör på handleden. Själva lås-delen går alltså att rucka pyttelite i låst läge, vilket stör den i övrigt perfekta helheten... Något som man vågar pilla med själv, eller behöver det bli en kostsam AD-inlämning för en sån liten struntsak?
 
God kväll.
Har efter en lång tid fumlande bestämt att jag skall köpa mig en DJ nu när man fyllde 30 o allt. Hade bestämt mig för en nyare version med blå tavla. Men igår så sade min far att grannen till honom hade en Rolex som han ville bli av med, denna klocka har legat i ett skåp i 10 år och varit framme ett fåtal gånger.
Klockan saknar Cert o box.
Jag vet inte ens vad det är för reff på den :)
Klockan är inte direkt ny så grannen är inte första ägaren, länken är riktigt slapp. Dock sitter den bra när den e på,
Den har iafall inte blivit servad på minst 10år .
Vad tycker ni att man skall få betala för en sådan här klocka?
Vad är det för Ref och ålder på den?
Vad kostar service på den?
Detta är en riktig jävla gubbklockA och jag är kär i den :)
Hoppas ni kan hjälpa mig, fick låna hem klockan på lite känn, skall till urmakare på tis/ons men vill ändå ha lite kött på bena innan man går dit!
Mvh knäck
Hopas nu jag får upp bilderna :)
 
Topp