• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

IMG_1444.JPG
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
God kväll.
Har efter en lång tid fumlande bestämt att jag skall köpa mig en DJ nu när man fyllde 30 o allt. Hade bestämt mig för en nyare version med blå tavla. Men igår så sade min far att grannen till honom hade en Rolex som han ville bli av med, denna klocka har legat i ett skåp i 10 år och varit framme ett fåtal gånger.
Klockan saknar Cert o box.
Jag vet inte ens vad det är för reff på den :)
Klockan är inte direkt ny så grannen är inte första ägaren, länken är riktigt slapp. Dock sitter den bra när den e på,
Den har iafall inte blivit servad på minst 10år .
Vad tycker ni att man skall få betala för en sådan här klocka?
Vad är det för Ref och ålder på den?
Vad kostar service på den?
Detta är en riktig jävla gubbklockA och jag är kär i den :)
Hoppas ni kan hjälpa mig, fick låna hem klockan på lite känn, skall till urmakare på tis/ons men vill ändå ha lite kött på bena innan man går dit!
Mvh knäck
Hopas nu jag får upp bilderna :)

-Ref. 16013
-Räkna med ca 10k för en komplett genomgång hos AD.
Klockan ser välanvänd ut och länken är riktigt trött. Värdet ligger någonstans runt 25k, men jag skulle personligen inte betala de pengarna. För drygt 30' kan du hitta ett exemplar i mycket bättre skick.
 
Saken är att jag får den för ganska skysst pris
Iomed att den saknar cert box och service historik. Så allt hänger på hur mycket servicen kommer gå på. Vi får se vad urmakaren säger :)
Någon som vet om det går att tajta till länken?
 
R

Red Scream

Guest
vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,

Den ser väldigt sliten ut... är du säker på att du vill betala närmare 30 tkr för den? Jag förstår om du vill vara schysst mot säljaren men köp inget som du inte vill ha.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,
15 låter som ett bra pris tycker jag, kolla vad de säger hos urmakaren..
Sen för att vara helt fair tycker jag inte heller att han du köper klockan av ska ta hela "smällen" för din service.
 

Tapiren

Cartier
vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,
Länken går ju att leva med, om du egentligen vill ha en solid klocka med grym kvalitetskänsla är det ju en nyare (sexsiffrig) referens du ska ha men vill du ”bara” ha en skön dinka att glida runt i duger den utmärkt. Min Datejust är ungefär lika sliten i länken och det stör mig inte nämnvärt.

De flesta exemplar med samma ”spec” (slitna, oservade men utan större påtagliga defekter) som denna tycks säljas för runt 25’ känns det som så får du den för 15’ är den ett riktigt fynd.

En liknande fräsch länk, nyservad och alla tillbehör på plats ligger närmare 35 i pris, om inte lite mer till och med. Om den är riktigt fin.
 

Jodisalt

Rolex
Länken går ju att leva med, om du egentligen vill ha en solid klocka med grym kvalitetskänsla är det ju en nyare (sexsiffrig) referens du ska ha men vill du ”bara” ha en skön dinka att glida runt i duger den utmärkt. Min Datejust är ungefär lika sliten i länken och det stör mig inte nämnvärt.

De flesta exemplar med samma ”spec” (slitna, oservade men utan större påtagliga defekter) som denna tycks säljas för runt 25’ känns det som så får du den för 15’ är den ett riktigt fynd.

En liknande fräsch länk, nyservad och alla tillbehör på plats ligger närmare 35 i pris, om inte lite mer till och med. Om den är riktigt fin.

Jag håller med och röstar för 4-siffriga DJ. Riktigt charmiga är de, saknar mig rejält mkt nu när den är inne på service (och tavelbyte :))
 
Topp