Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
God kväll.
Har efter en lång tid fumlande bestämt att jag skall köpa mig en DJ nu när man fyllde 30 o allt. Hade bestämt mig för en nyare version med blå tavla. Men igår så sade min far att grannen till honom hade en Rolex som han ville bli av med, denna klocka har legat i ett skåp i 10 år och varit framme ett fåtal gånger.
Klockan saknar Cert o box.
Jag vet inte ens vad det är för reff på den
Klockan är inte direkt ny så grannen är inte första ägaren, länken är riktigt slapp. Dock sitter den bra när den e på,
Den har iafall inte blivit servad på minst 10år .
Vad tycker ni att man skall få betala för en sådan här klocka?
Vad är det för Ref och ålder på den?
Vad kostar service på den?
Detta är en riktig jävla gubbklockA och jag är kär i den
Hoppas ni kan hjälpa mig, fick låna hem klockan på lite känn, skall till urmakare på tis/ons men vill ändå ha lite kött på bena innan man går dit!
Mvh knäck
Hopas nu jag får upp bilderna
Vad får du den för då?Saken är att jag får den för ganska skysst pris
Iomed att den saknar cert box och service historik. Så allt hänger på hur mycket servicen kommer gå på. Vi får se vad urmakaren säger
Någon som vet om det går att tajta till länken?
Gällande länken: http://www.wristtimes.com/blog-1/2014/6/6/michael-young-bracelet-magicianSaken är att jag får den för ganska skysst pris
Iomed att den saknar cert box och service historik. Så allt hänger på hur mycket servicen kommer gå på. Vi får se vad urmakaren säger
Någon som vet om det går att tajta till länken?
Vad får du den för då?
vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,Vad får du den för då?
Den är slappare i verklighetenSaaaaatan!
vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,
15 är ett bra pris. Den kan ju klara sig med en service för 4000 också. Länken är som den är.vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,
Precis. Skall dra till en urmakare i Gbg imorgon eller på onsdag o se vad han säger. Något tips? Bergströms? Men börjar det närma sig 30k finns det betydligt roligare klockor.15 är ett bra pris. Den kan ju klara sig med en service för 4000 också. Länken är som den är.
ligger En hel del i det, när någon slänger fram en Rolex så blir man sugen liksom men va det just den man ville ha? Svar nej. Skall tänka igenom ordentligtDen ser väldigt sliten ut... är du säker på att du vill betala närmare 30 tkr för den? Jag förstår om du vill vara schysst mot säljaren men köp inget som du inte vill ha.
Bergströms är AD och därför dyrare. I Stockholm finns t ex Dr Watch som servar Rolex för 4000kr.Precis. Skall dra till en urmakare i Gbg imorgon eller på onsdag o se vad han säger. Något tips? Bergströms? Men börjar det närma sig 30k finns det betydligt roligare klockor.
15 låter som ett bra pris tycker jag, kolla vad de säger hos urmakaren..vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,
Absolut inte. Det är öppna kort hela vägen15 låter som ett bra pris tycker jag, kolla vad de säger hos urmakaren..
Sen för att vara helt fair tycker jag inte heller att han du köper klockan av ska ta hela "smällen" för din service.
Då är det bara att köra, inte många ställen man kanske hittar en nyservad TT för ca 25K nu för tiden.Absolut inte. Det är öppna kort hela vägen
Länken går ju att leva med, om du egentligen vill ha en solid klocka med grym kvalitetskänsla är det ju en nyare (sexsiffrig) referens du ska ha men vill du ”bara” ha en skön dinka att glida runt i duger den utmärkt. Min Datejust är ungefär lika sliten i länken och det stör mig inte nämnvärt.vi har pratat runt 15 för det va de han gav för den för 10 årsedan. Men skall det på en service för 10 och fix utav länk så hamnar man runt 27-28. Så då får jag se hur sugen jag blir,
Länken går ju att leva med, om du egentligen vill ha en solid klocka med grym kvalitetskänsla är det ju en nyare (sexsiffrig) referens du ska ha men vill du ”bara” ha en skön dinka att glida runt i duger den utmärkt. Min Datejust är ungefär lika sliten i länken och det stör mig inte nämnvärt.
De flesta exemplar med samma ”spec” (slitna, oservade men utan större påtagliga defekter) som denna tycks säljas för runt 25’ känns det som så får du den för 15’ är den ett riktigt fynd.
En liknande fräsch länk, nyservad och alla tillbehör på plats ligger närmare 35 i pris, om inte lite mer till och med. Om den är riktigt fin.
Som min fru brukar säga. Men det funkar ändå.Den är slappare i verkligheten
Riktigt fin. Påminner om Slate i DJ41Dark Rhodium i solljuset
Som sagt bara storleksskillnad. 36 för damer. 41 för herrar. Tycker tavlan med arabiska siffror på 41 mm är lite trevligare.Datejust, gör den sig bäst i nya 41 eller klassiska 36 mm, pros and cons?
36 mm för oss som är trygga i vår manlighet.Som sagt bara storleksskillnad. 36 för damer. 41 för herrar. Tycker tavlan med arabiska siffror på 41 mm är lite trevligare.