Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan montera en räfflad vitguld från samma serie, men 116234 kan jag inte tänka mig passar på t ex en 16200. Men mest ekonomiskt är nog att byta klocka.nu kommer folk hata mig!
men är det möjligt att montera en ny räfflad bezelring på en äldre datejustklocka?
bara en fundering inget som ska utföras
Ehhh...helt ok tycker jag!Pocketshots var inte riktigt min grej..
Ehhh...helt ok tycker jag!
Letar efter en med följande kännetecknen:
* 36mm
* Budget mellan 30-35
* Jubilee (Oyster bara kanske)
* Helst safir, men plexi ok också
* Fluted
* Silver tavla med sticks (Wideboy ok, linen också)
Så, betyder det att jag ska leta efter en 1601 och 16234? DJ referenser är en riktig djungel..
16234 med safir eller 16014 & 1601 med plexi verkar mest aktuella. Annars finns även räfflad ring fast i stål: 16220 med safir eller 16030 & 1603 med plexi. Du hittar vettiga ex av dessa referenser inom budgetLetar efter en med följande kännetecknen:
* 36mm
* Budget mellan 30-35
* Jubilee (Oyster bara kanske)
* Helst safir, men plexi ok också
* Fluted
* Silver tavla med sticks (Wideboy ok, linen också)
Så, betyder det att jag ska leta efter en 1601 och 16234? DJ referenser är en riktig djungel..
1603 funkar också?
Försökte hitta vad skillnaden är med 1601 men kunde inte hitta någon.. hjäälpp.
1601 har fluted bezel. 1603 har engine turned bezel.Försökte hitta vad skillnaden är med 1601 men kunde inte hitta någon.. hjäälpp.
1601 har guldbezel medan 1603 har stål
Det här är en 1601, glasring fluted i vitguldDå går det bra också, tack! Stålet är inte så viktigt, men fluted bezel är.
Det är dock inte bara en fråga om olika material 1601 guldbezel/1603 stål. 1603 har som @Casual Bum säger engined turned bezel som ser ut såhär (bild stulen från nätet)Då går det bra också, tack! Stålet är inte så viktigt, men fluted bezel är.
Hey! Nu låter du som tjejen man hade i klassen som alltid sa: "Åh, vad jag ritar fult"Pocketshots var inte riktigt min grej..
Denna är skitfin, vad är det för referens och ålder på den? Får jag fråga vad du köpte den för?
Denna är skitfin, vad är det för referens och ålder på den? Får jag fråga vad du köpte den för?
Man gratulerar! AD inrikes eller utrikes?116234, utplockad ny hos ad förrförra veckan. Listar 71’
Man gratulerar! AD inrikes eller utrikes?
Fin bild! Men vad gör den på gräset och inte armen?
Måste säga att jubilee är bra mycket skönare att bära! Skulle dock behöva addera en till länkbit känner jag. Läst på lite att man behöver en 1,2 mm mejsel för det. Någon som kan tipsa vart?! Får gärna vara både snabbt och billigtVälkommen till den ljusa sidan
Fick du en bra fit?
Jubilee > Oyster
Har han redan uppnått limit?? GaletVar nära på att slå till på en Datejust från PlusWatch, men snubben sa att han inte kunde skicka till Sverige då VAT limit var uppnådd för vårat land. Tydligen någon regel för EU. Tänkte direkt på er här.... Grrrr.
Yes... Ni köper för mycket här.Har han redan uppnått limit?? Galet