• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Det var ett tag sedan man besökte DJ tråden men nu är kag och Wideboy här igen :)
E09AB640-F646-49F8-A826-804A9A0F2689.jpeg
 
Letar efter en med följande kännetecknen:

* 36mm
* Budget mellan 30-35
* Jubilee (Oyster bara kanske)
* Helst safir, men plexi ok också
* Fluted
* Silver tavla med sticks (Wideboy ok, linen också)

Så, betyder det att jag ska leta efter en 1601 och 16234? DJ referenser är en riktig djungel..
 
Letar efter en med följande kännetecknen:

* 36mm
* Budget mellan 30-35
* Jubilee (Oyster bara kanske)
* Helst safir, men plexi ok också
* Fluted
* Silver tavla med sticks (Wideboy ok, linen också)

Så, betyder det att jag ska leta efter en 1601 och 16234? DJ referenser är en riktig djungel..

1603 funkar också?
 
Letar efter en med följande kännetecknen:

* 36mm
* Budget mellan 30-35
* Jubilee (Oyster bara kanske)
* Helst safir, men plexi ok också
* Fluted
* Silver tavla med sticks (Wideboy ok, linen också)

Så, betyder det att jag ska leta efter en 1601 och 16234? DJ referenser är en riktig djungel..
16234 med safir eller 16014 & 1601 med plexi verkar mest aktuella. Annars finns även räfflad ring fast i stål: 16220 med safir eller 16030 & 1603 med plexi. Du hittar vettiga ex av dessa referenser inom budget
 
Välkommen till den ljusa sidan ;)
Fick du en bra fit?
Jubilee > Oyster
Måste säga att jubilee är bra mycket skönare att bära! Skulle dock behöva addera en till länkbit känner jag. Läst på lite att man behöver en 1,2 mm mejsel för det. Någon som kan tipsa vart?! Får gärna vara både snabbt och billigt :cigar:
 
Någon som sitter på lite mer info om vad som skiljer nya DJ mot gamla? Syftar så klart på baselsläppet. Vet att PR numer ligger på ca 70h och att boetten/luggarna är nedtrimmade en aning. Men är det alla nyheter eller finns det mer som jag missat? Vore kul att se en jämförelse side by side.

Vad kallas även den nya serien mer än exempelvis 116234? Har dom några bokstäver för att kategorisera årskullarna?
 
Var nära på att slå till på en Datejust från PlusWatch, men snubben sa att han inte kunde skicka till Sverige då VAT limit var uppnådd för vårat land. Tydligen någon regel för EU. Tänkte direkt på er här.... Grrrr. ;)
 
Tillbaka
Topp